*HGO646/2018 Versiunea originala
ID intern unic:  379842
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 646
din  10.07.2018
pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul
de achitare a indemnizației pentru închirierea spațiului locativ
funcționarilor publici cu statut special din cadrul Ministerului
Afacerilor Interne
Publicat : 13.07.2018 în Monitorul Oficial Nr. 256-265     art Nr : 706
    În conformitate cu art. 46 alin. (4) din Legea nr. 288 din 16 decembrie 2016 privind funcționarul public cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (Monitorul Oficial al Republicii  Moldova, 2017, nr.40-49, art.85), cu completările ulterioare, Guvernul HOTĂRĂȘTE:
    1. Se aprobă Regulamentul cu privire la modul de achitare a indemnizației  pentru închirierea spațiului locativ funcționarilor publici cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (se anexează).
    2. Controlul asupra executării prezentei hotărîri se pune în sarcina Ministerului Afacerilor Interne.

     PRIM-MINISTRU                                                             Pavel FILIP

    Contrasemnează:
    Ministrul finanțelor                                                             Octavian Armașu
    Ministrul afacerilor interne                                                Alexandru Jizdan

    Nr. 646. Chişinău, 10 iulie 2018.


Aprobat
prin Hotărîrea Guvernului nr. 646
din 10 iulie 2018

REGULAMENT
cu privire la modul de achitare a indemnizației pentru
închirierea
spațiului locativ funcționarilor publici cu statut
special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne
I. DISPOZIȚII GENERALE
    1. Prezentul Regulament are drept scop stabilirea modalității de compensare a cheltuielilor pentru închirierea spațiului locativ de către funcționarii publici cu statut special angajați în Ministeriul Afacerilor Interne pe perioada de îndeplinire a serviciului.
II. COMISIA DE PROFIL
    2. Pentru examinarea actelor aferente obținerii indemnizației pentru închirierea spațiului locativ și pentru adoptarea deciziilor de acordare/neacordare a indemnizațiilor, în fiecare autoritate administrativă și instituție din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, prin ordin al conducătorului, se instituie comisii de profil, formate din 5 membri, funcționari publici cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
    3. Funcția de președinte al comisiei de profil este exercitată de către șeful adjunct al instituției sau de către altă persoană, desemnată de conducător, care este și membru de drept al acesteia.
    4. Activitatea comisiei de profil este asigurată de secretar, desemnat prin ordin al conducătorului, care își desfășoară activitatea în conformitate cu prevederile prezentului Regulament, fără a avea drept de vot.
    5. În cazul în care unul dintre membrii comisiei de profil lipsește, acesta va fi substituit cu un alt angajat din cadrul aceleiași autorități administrative/ instituții, cu acceptul președintelui comisiei, cu drept de vot. Faptul substituirii unui membru al comisiei de profil se va consemna obligatoriu în procesul-verbal al ședinței.
    6. Comisiile de profil examinează actele depuse de funcționarul public cu statut special conform prevederilor prezentului Regulament și emit decizii de acordare/neacordare a indemnizației și închiriere a spațiului locativ.
    7. Comisiile de profil se întrunesc lunar, iar ședințele sînt deliberative dacă la ele participă toți membrii.
    8. Deciziile comisiei de profil se aprobă cu majoritatea de voturi ale membrilor și se semnează de către președintele și secretarul comisiei.
    9. Deciziile de neacordare a indemnizației pentru închirierea spațiului locativ pot fi contestate la comisia de profil al organului ierarhic superior, cu excepția celor emise de comisia aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, care vor fi examinate de către o subdiviziune cu funcții de control, la decizia ministrului afacerilor interne.
    10. Secretarul comisiei de profil recepționează setul de acte depus de funcționarul public cu statut special și îl propune spre examinare comisiei de profil, întocmește procesul-verbal al ședințelor, remite serviciului financiar documentele necesare pentru calcularea indemnizației în cauză și asigură întocmirea unor dosare separate aferente fiecărui funcționar public cu statut special.
III. MODUL DE STABILIRE A INDEMNIZAȚIEI
PENTRU ÎNCHIRIEREA SPAȚIULUI LOCATIV
    11. Funcționarilor publici cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne care nu sînt asigurați cu spațiu locativ (inclusiv cămin) li se plătește o indemnizație pentru închirierea spațiului locativ în cuantumul prevăzut de contractul de închiriere a locuinței, dar care nu depășește salariul de funcție al acestora.
    În cazul în care angajatul are locul său permanent de trai în raza a cel mult 30 km de la locul de muncă, indemnizația pentru chirie nu se plătește.
    12. Actele necesare pentru obținerea indemnizației se depun la secretarul comisiei de profil conform listei:
    1) cererea funcționarului public cu statut special, depusă pe numele conducătorului instituției și vizată de conducătorul nemijlocit;
    2) copia autentificată a contractului de închiriere a spațiului locativ în formă scrisă, înregistrat în modul stabilit la organul fiscal teritorial;
    3) certificatul eliberat de organul cadastral teritorial, prin care se confirmă că angajatul cu statut special, împreună cu familia, nu dispune de spațiu locativ în localitatea dată, înnoit anual la începutul lunii ianuarie;
    4) certificatul de căsătorie, în cazul prevăzut la punctul 16;
    5) certificatul de la locul de muncă al unuia din soți privind beneficierea de indemnizație.
    13. Ministerul Afacerilor Interne, pînă la data de 25 a lunii următoare a anului calendaristic, transmite Serviciului Fiscal de Stat informația privind contractele de închiriere în modul și în forma stabilite de comun acord.
    14. Pentru fiecare angajat cu statut special care beneficiază de indemnizația bănească se deschide un dosar, la care se anexează toate documentele care servesc drept bază pentru stabilirea indemnizației.
    15. Contractul de închiriere a spațiului locativ nu poate servi ca bază pentru acordarea indemnizației dacă chiriașul a participat la privatizarea acestui obiect locativ.
    16. În cazul în care ambii soți își satisfac serviciul în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, autorităților administrative și instituțiilor din subordine, indemnizația se achită ambilor soți de la locul de muncă în cuantum deplin, dar cumulativ nu mai mult decît cuantumul prevăzut de contract.
    17. Funcționarul public cu statut special este în drept să solicite indemnizația în termen de cel mult 2 luni de la data semnării contractului de locațiune, pînă la data de 10 a fiecărei luni.
    18. Funcționarul public cu statut special care la data intrării în vigoare a prezentei hotărîri are încheiat contract de locațiune este în drept să solicite indemnizația în termen de cel mult 2 luni de la data intrării în vigoare.
    19. Comisia de profil urmează să examineze dosarul angajatului cu statut special privind acordarea indemnizației și să emită decizia de acordare/neacordare a acesteia în termen de cel mult 20 de zile de la data înregistrării cererii,  pe care o prezintă ulterior serviciilor financiare.
    20. Decizia va fi pusă în aplicare prin actul administrativ al șefului autorității administrative/instituției.
    21. În cazul în care contractul de locațiune este încheiat pe un termen mai mare de un an, în luna ianuarie a fiecărui an se va asigura o reexaminare a dosarelor, cu anexarea certificatului eliberat de organul cadastral teritorial și prelungirea deciziei de acordare pentru încă un an calendaristic.
    22. În cazul transferului în altă instituție  sau autoritate administrativă din subordinea Ministerului Afacerilor Interne în cadrul aceleiași localități, comisia va elibera o copie autentificată a dosarului, inclusiv a deciziei de acordare a indemnizației, care va servi ca temei pentru achitare la locul nou de muncă.
    23. În cazul detașării în misiune peste hotarele țării, plata indemnizației pe teritoriul Republicii Moldova se sistează de la data emiterii ordinului de detașare.
IV. MODUL DE ACHITARE A INDEMNIZAȚIEI
PENTRU ÎNCHIRIEREA SPAȚIULUI LOCATIV
    24. Serviciile financiare ale Ministerului Afacerilor Interne, autorităților administrative și ale instituțiilor din subordine vor efectua plata indemnizației în baza deciziei comisiei de profil, cu anexarea copiei autentificate a contractului de locațiune.
    25. Indemnizația se va calcula de la data încheierii contractului de locațiune, cu excepția celor prevăzute la punctul 18, ca urmare a recepționării deciziei de acordare.
    26. Pentru cazurile prevăzute la punctul 18, achitarea se va efectua de la data intrării în vigoare a actului normativ, ca urmare a recepționării deciziei de acordare.
    27. Achitarea se va efectua lunar, concomitent cu plata salariului.
    28. Plata va fi sistată la încetarea raporturilor de muncă în cazurile prevăzute de legislație, în legătură cu transferul în altă instituție sau la expirarea contractului de locațiune ori a deciziei de acordare a indemnizației.
V. CONTROLUL ȘI RĂSPUNDEREA
    29. Conducătorul instituției sau persoana împuternicită de acesta este în drept de a organiza controale privind executarea de facto a contractului de închiriere a spațiului locativ. În cazul constatării unor neconformări cu/abateri de la prevederile regulamentului în cauză, instituția va stopa plata indemnizației, iar  funcționarul public cu statut special va restitui suma integrală a indemnizației primite pentru perioada scursă de la începutul contractului, indiferent de data la  care a avut loc constatarea încălcării, și va fi sancționat conform prevederilor legale existente.
    30.  Angajații cu statut special ai Ministerului Afacerilor Interne sînt responsabili de corectitudinea și legalitatea informației indicate în documentele prezentate în vederea stabilirii indemnizației pentru închirierea spațiului locativ.

    anexă