HGA58/2001
ID intern unic:  303166
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 58
din  24.01.2001
cu privire la furnizarea şi conţinutul informaţiei cadastrale
Publicat : 01.02.2001 în Monitorul Oficial Nr. 11-13     art Nr : 94
    Abrogată prin HG118 din 11.02.13, MO31-35/15.02.13 art.163

    Întru executarea Legii cadastrului bunurilor imobile (Monitorul Oficial, 1998, nr. 44-46, art. 318; 2000, nr. 94-97, art. 674), Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:
    1. Se stabileşte că, pînă la încheierea înregistrării primare masive a bunurilor imobile şi a drepturilor asupra acestora şi pînă la sistarea ţinerii registrului cadastral al deţinătorilor de terenuri în unitatea administrativ-teritorială respectivă, oficiul cadastral teritorial va furniza gratuit organelor administraţiei publice locale:
o dată în trimestru:
    informaţia cadastrală referitoare la schimbarea deţinătorilor de terenuri: numărul cadastral, locul amplasării sectorului de teren sau adresa, numele şi prenumele noului(ilor) proprietar(i) (în cazul persoanei fizice); denumirea, numărul şi data eliberării certificatului înregistrării de stat a persoanei juridice, domiciliul persoanei fizice sau sediul persoanei juridice şi tipul dreptului (cu indicarea cotei-părţi în cazul dreptului de proprietate comună în diviziune);
    informaţia cadastrală despre formarea terenurilor: numărul(ele) cadastral(e) ale bunului(rilor) din care s-a constituit bunul(rile) imobil(e), numărul(ele) cadastral(e) şi suprafaţa terenului(rilor) format(e);
    o dată în semestru - copia planului cadastral.
    2. Se stabileşte că, la solicitarea organelor administraţiei publice locale, informaţia cadastrală va fi furnizată gratuit de oficiile cadastrale teritoriale instanţelor judecătoreşti, organelor procuraturii, afacerilor interne, fiscale şi celor ce ţin cadastre specializate, după cum urmează:
    1) organelor administraţiei publice locale:
    despre teren: numărul cadastral, modul de folosinţă, locul amplasării sectorului de teren sau adresa, suprafaţa şi tipul hotarelor;
    despre proprietar: numele, prenumele persoanei fizice sau denumirea, numărul şi data eliberării certificatului înregistrării de stat a persoanei juridice;
    despre dreptul asupra bunului: tipul dreptului (cu indicarea cotei-părţi în cazul dreptului de proprietate comună în diviziune);
    copia fragmentului planului cadastral al terenului;
    2) instanţelor judecătoreşti, organelor procuraturii, organelor afacerilor interne:
    despre bunurile imobile (teren, construcţie, apartament, încăpere separată): numărul cadastral, modul de folosinţă, locul amplasării bunului imobil sau adresa, suprafaţa şi tipul hotarelor în cazul sectorului de teren;
    despre deţinători, foştii proprietari şi titulari ai drepturilor ce grevează dreptul de proprietate asupra bunului imobil: numele şi prenumele, date din actele de identitate pentru persoanele fizice, iar în cazul persoanei juridice - denumirea, numărul şi data eliberării certificatului de înregistrare;
    despre dreptul deţinătorilor, foştilor proprietari şi titularilor drepturilor ce grevează dreptul de proprietate asupra bunului imobil: tipul dreptului (cu indicarea cotei-părţi în cazul dreptului de proprietate comună în diviziune), documentul în baza căruia a fost înregistrat dreptul, data emiterii documentului (încheierii contractului), data înregistrării, părţile la contract; copia planului cadastral al teritoriului sau al fragmentului planului cadastral al bunului, despre care a fost solicitată informaţia;
    date despre valoarea bunului imobil;
    orice altă informaţie care nu necesită sistematizare şi de care dispune oficiul cadastral teritorial în calitate de deţinător al cadastrului bunurilor imobile;
    3) organelor fiscale:
    despre bunurile imobile (teren, construcţie, apartament, încăpere separată): numărul cadastral, modul de folosinţă, locul amplasării bunului imobil sau adresa, suprafaţa;
    despre proprietar, iar în cazul în care în contractul de arendă nu este stipulată obligaţia proprietarului de a achita impozitul pe bunul imobil arendat - despre arendaş: numele şi prenumele, date din actul de identitate (în cazul persoanelor fizice), denumirea, numărul şi data eliberării certificatului de înregistrare (în cazul persoanei juridice), domiciliul persoanei fizice sau sediul persoanei juridice;
    despre dreptul asupra bunului imobil: tipul dreptului (cu indicarea cotei - în cazul dreptului de proprietate comună în diviziune şi a termenului arendei - în cazul dreptului de arendă);
    datele despre valoarea bunului imobil;
    4) organelor ce ţin cadastre specializate - copia fragmentului planului cadastral al bunului ce constituie obiectul înregistrării în cadastrul specializat.
    3. Organele administraţiei publice locale, instanţele judecătoreşti, organele procuraturii şi ale afacerilor interne, în cererea prin care solicită furnizarea informaţiei cadastrale, vor indica bunurile cu referire la care se solicită informaţia.

    PRIM-MINISTRU
    AL REPUBLICII MOLDOVA                                  Dumitru BRAGHIŞ

    Chişinău, 24 ianuarie 2001.
    Nr. 58.