HGA1079/2007
ID intern unic:  325382
Версия на русском
Versiunea originala
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 1079
din  02.10.2007
pentru aprobarea Regulamentului privind numirea în funcţie pe bază
de concurs a conducătorilor instituţiilor medico-sanitare publice
Publicat : 05.10.2007 în Monitorul Oficial Nr. 157-160     art Nr : 1114
    Abrogată prin HG1016 din 01.09.16, MO293-305/09.09.16 art.1101

    MODIFICAT
    HG207 din 26.02.08,MO45-46/04.03.08 art.276


   
În temeiul prevederilor articolului 4 alineatul (2)1 din Legea ocrotirii sănătăţii nr.411-XIII din 28 martie 1995 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1995, nr.34, art. 373), cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă Regulamentul privind numirea în funcţie pe bază de concurs a conducătorilor instituţiilor medico-sanitare publice (se anexează).
    2. Ministerul Sănătăţii:
    va organiza concursurile de selectare a candidaţilor pentru ocuparea funcţiilor vacante de conducător al instituţiilor medico-sanitare publice republicane, municipale, raionale, conform Regulamentului aprobat;
   
va aproba, pînă la 1 decembrie 2007, Regulamentul privind angajarea pe bază de concurs a medicilor, farmaciştilor şi şefilor de subdiviziuni medicale în instituţiile medico-sanitare publice.

    PRIM-MINISTRU                                                             Vasile TARLEV

    Contrasemnează:
    Ministrul sănătăţii                                                              Ion Ababii
    Ministrul administraţiei publice locale                              Valentin Guznac
    Ministrul economiei şi comerţului                                     Igor Dodon

    Nr. 1079. Chişinău, 2 octombrie 2007.


Aprobat
prin Hotărîrea Guvernului nr.1079
din 2 octombrie 2007
REGULAMENT
privind numirea în funcţie pe bază de concurs a
conducătorilor instituţiilor medico-sanitare publice
I. Dispoziţii generale
    1. Regulamentul privind numirea în funcţie pe bază de concurs a conducătorilor instituţiilor medico-sanitare publice (în continuare - Regulament) este elaborat în temeiul prevederilor Codului muncii nr.154-XV din 28 martie 2003 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.159-162, art.648), cu modificările şi completările ulterioare, Legii ocrotirii sănătăţii nr.411-XIII din 28 martie 1995 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1995, nr. 34, art.373), cu modificările şi completările ulterioare, ale altor acte normative în vigoare.
    2. Regulamentul este elaborat în conformitate cu prevederile Politicii Naţionale de Sănătate, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.886 din 6 august 2007 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.127-130, art.931) şi are drept scop stabilirea mecanismului de selectare, asigurarea accesului egal al candidaţilor pentru ocuparea funcţiilor vacante de conducător, ţinînd cont de calificarea profesională, experienţa în domeniu şi abilităţile manageriale.
    3. Procedura de organizare şi desfăşurare a concursului se bazează pe următoarele principii:
    transparentă - informarea amplă privind posturile vacante şi condiţiile pentru ocuparea lor, asigurarea accesului liber pentru participarea la concurs, punerea la dispoziţia tuturor persoanelor interesate a informaţiilor referitor la modul de organizare şi desfăşurare a concursului;
    obiectivitate - crearea condiţiilor egale pentru candidaţii la ocuparea funcţiilor vacante; asigurarea selectării pe baza unor criterii clar definite şi a unei metodologii unice de evaluare a nivelului de competenţă al candidaţilor;
    alegere după merit - selectarea, pe baza rezultatelor obţinute, a celor mai competente persoane.
    II. Organizarea concursului
    4. Funcţiile de conducător (director, medic-şef) al instituţiilor medico-sanitare publice republicane, municipale şi raionale (în continuare - instituţii) sînt ocupate exclusiv pe bază de concurs organizat de Ministerul Sănătăţii (în continuare - Minister).
    5. Concursul se anunţă prin intermediul mijloacelor de informare în masă, inclusiv, în mod obligatoriu, prin publicare în presa republicană, afişare pe avizierul instituţiei şi plasare pe pagina web a Ministerului, cu cel puţin 20 zile înainte de data începerii concursului.
    6. Anunţul conţine în mod obligatoriu:
    denumirea şi sediul autorităţii organizatoare a concursului;
    denumirea funcţiei vacante;
    condiţiile de participare la concurs;
    documentele ce urmează a fi prezentate;
    data-limită de depunere a documentelor;
    numărul de telefon, adresa electronică şi poştală pentru obţinerea informaţiilor suplimentare, persoana responsabilă de primirea documentelor.
III. Înscrierea candidaţilor
    7. La concurs pot participa cetăţeni ai Republicii Moldova cu studii superioare, fără antecedente penale, cu vechime în muncă în domeniul ocrotirii sănătăţii de cel puţin 5 ani pentru instituţiile medico-sanitare raionale şi 7 ani pentru instituţiile medico-sanitare republicane şi municipale.
    8. La înscrierea pentru concurs candidaţii depun un dosar, care include următoarele acte:
    cerere pentru participare la concurs cu menţionarea postului solicitat;
    copia buletinului de identitate;
    copiile diplomelor de studii universitare şi postuniversitare;
    copia diplomei de studii de masterat în managementul sănătăţii publice, inclusiv peste hotare (pentru titulari);
    copia carnetului de muncă;
    copiile atestatelor ce confirmă gradul şi titlul ştiinţific (pentru titulari);
    copia certificatelor de formare profesională continuă, inclusiv peste hotare (pentru titulari);
    certificatul medical;
    cazierul judiciar.
    9. Copiile documentelor prezentate sînt autentificate notarial sau se prezintă împreună cu documentele originale, pentru a confirma veridicitatea lor.

IV. Desfăşurarea concursului
 
10. În timp de 3 zile după expirarea termenului de depunere a dosarelor, Ministerul creează Comisia pentru organizarea şi desfăşurarea concursului de selecţie (în continuare - Comisia).
    11.
Comisia va avea următoarea componenţă:
    preşedinte              – ministru/viceministru al sănătăţii;
    secretar                  – şef de direcţie a Ministerului Sănătăţii;
    membri:
                                 - doi reprezentanţi al Ministerului Sănătăţii;
                                 - un reprezentant al Direcţiei teritoriale  
                                   control administrativ a Ministerului  
                                  Administraţiei Publice Locale;

                                  - un reprezentant al Sindicatului
                                    “Sănătatea”;

                                  - un reprezentant al Academiei de Ştiinţe
                                    a Moldovei/ un reprezentant al autorităţilor
                                    administraţiei publice locale (după caz*);

                                  - un reprezentant al organizaţiei 
                                    profesionale a corpului medical din
                                    Republica Moldova;

                                  - doi reprezentanţi ai colectivului instituţiei
                                    respective;

                                 - un reprezentant al cadrelor didactice
                                    (Universitatea de Stat şi Farmacie “Nicolae
                                    Testemiţanu”, Universitatea de Stat din
                                   Moldova, Academia de Studii Economice
                                   a Moldovei etc.).

    * La selectarea conducătorilor instituţiilor medico-sanitare publice republicane participă un reprezentant al Academiei de Ştiinţe a Moldovei; la selectarea conducătorilor instituţiilor medico-sanitare publice raionale şi municipale participă un reprezentant al autorităţilor administraţiei publice locale.
    12. Şedinţa Comisiei se consideră deliberativă în cazul prezenţei a cel puţin 2/3 din membri, inclusiv preşedintele.

    [Pct.11-12) în redacţia  HG207 din 26.02.08,MO45-46/04.03.08 art.276]
   
13. În cazul în care nu au fost depuse cereri pentru participare la concurs, se anunţă concurs repetat.
  14. Metodologia evaluării candidaţilor se elaborează şi se aprobă de către Minister în fiecare caz aparte, înainte de anunţarea concursului, ţinîndu-se cont de particularităţile specifice şi domeniul de activitate ale instituţiei.
    15. Rezultatele concursului se consemnează într-un proces-verbal semnat de membrii Comisiei prezenţi la şedinţă, se comunică personal candidaţilor în termen de 24 de ore de la finalizarea concursului, se afişează pe avizierul instituţiei şi se plasează pe pagina web a Ministerului. Fiecare membru al Comisiei are dreptul de a anexa la procesul-verbal opinia sa separată.
   16. După anunţarea rezultatelor concursului, fondatorul încheie cu persoana învingătoare un contract individual de muncă pe o durată determinată (5 ani), în temeiul legislaţiei în vigoare, după expirarea căreia postul respectiv devine vacant.
    17. Contractul individual de muncă include în mod obligatoriu indicatorii de performanţă instituţionali, ţinînd cont de specificul instituţiei, care se evaluează anual de către Minister în comun cu fondatorul.
    18. Pe parcursul activităţii conducătorul este obligat să promoveze un management orientat spre gestionarea eficientă a finanţelor şi a altor resurse disponibile, asigurarea transparenţei în activitatea instituţiei, îmbunătăţirea permanentă a indicatorilor de calitate, implicarea colectivului în luarea deciziilor, asigurarea condiţiilor pentru perfecţionarea profesională a angajaţilor.
   19. În cazul indicatorilor de performanţă nesatisfăcători, Ministerul este în drept să rezilieze contractul individual de muncă cu conducătorul instituţiei medico-sanitare publice republicane sau să solicite desfacerea de către fondator a contractului individual de muncă cu conducătorul instituţiei medico-sanitare publice municipale sau raionale.
V. Dispoziţii finale
    20. Posturile de conducător temporar vacante pot fi ocupate fără concurs prin numire de către fondator, cu acordul Ministerului.
   21. Temporar vacante se consideră posturile de conducător ale persoanelor aflate în concediu de maternitate sau pentru îngrijirea copilului, persoanelor care ocupă funcţii elective şi în alte cazuri de suspendare a contractului individual de muncă, conform prevederilor Codului muncii. Persoanele în cauză îşi păstrează pe toată durata respectivă postul deţinut anterior în instituţie.
   22. Conducătorul instituţiei medico-sanitare publice nu poate să presteze muncă prin cumul la o altă unitate sau să cumuleze funcţii la unitatea pe care o conduce (şef de secţie, departament, serviciu etc.), cu excepţiile prevăzute de legislaţia în vigoare.
  23. Cheltuielile pentru organizarea şi desfăşurarea concursului sînt suportate de către autoritatea organizatoare a concursului, iar cheltuielile aferente deplasării şi participării la concurs sînt suportate de către participanţi.
   24. Litigiile legate de desfăşurarea concursului se soluţionează conform legislaţiei în vigoare.