HGM413/2017
ID intern unic:  370607
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 413
din  09.06.2017
pentru aprobarea Regulamentului privind birourile (secţiile)
comercial-economice în cadrul misiunilor diplomatice şi oficiilor
consulare ale Republicii Moldova peste hotare
Publicat : 16.06.2017 în Monitorul Oficial Nr. 190-200     art Nr : 502
    MODIFICAT
   
HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610


    NOTĂ:
    în tot textul Regulamentului, cuvintele „Ministerul Economiei”, la orice caz gramatical, se substituie cu cuvintele „Ministerul Economiei şi Infrastructurii”, la cazul gramatical corespunzător prin HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610


    În temeiul prevederilor art. 6 alin. (6) din Legea nr. 761-XV din 27 decembrie 2001 cu privire la serviciul diplomatic (republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2013, nr. 216-220, art. 645), cu modificările şi completările ulterioare, art. 7 şi 23 din Legea reglementării de stat a activităţii comerciale externe nr. 1031-XIV din 8 iunie 2000 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2000, nr.119-120, art. 838), cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în scopul dinamizării activităţii birourilor (secţiilor) comercial-economice din cadrul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale Republicii Moldova peste hotare, Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă Regulamentul privind birourile (secţiile) comercial-economice în cadrul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale Republicii Moldova peste hotare, conform anexei nr.1.
    2. Se abrogă unele hotărîri ale Guvernului, conform anexei nr.2.

    PRIM-MINISTRU                                                             Pavel FILIP
    Contrasemnează:
    Viceprim-ministru,
    ministrul economiei                                                            Octavian Calmîc
    Viceprim-ministru,
    ministrul afacerilor externe
    şi integrării europene                                                         Andrei Galbur
    Ministrul finanţelor                                                             Octavian Armaşu
    Ministrul justiţiei                                                                Vladimir Cebotari

    Nr. 413. Chişinău, 9 iunie 2017.


Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului
nr. 413 din 9 iunie 2017

REGULAMENT
privind birourile (secţiile) comercial-economice în cadrul misiunilor
diplomatice şi oficiilor consulare ale Republicii Moldova peste hotare
Capitolul I
DISPOZIŢII GENERALE
    1. Prezentul Regulament stabilește misiunea, obiectivele şi atribuţiile birourilor (secţiilor) comercial-economice în cadrul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale Republicii Moldova peste hotare (în continuare – Biroul (secţia) comercial-economic(ă)), precum şi modul de organizare şi funcţionare a acestora.
    2. Biroul (secţia) comercial-economic(ă) reprezintă şi promovează, în statul de reședinţă şi în statele de acreditare prin cumul, interesele Republicii Moldova în domeniul activităţii comercial-economice.
    3. Biroul (secţia) comercial-economic(ă) se instituie prin hotărîre de Guvern, la propunerea comună a Ministerului Economiei şi Infrastructurii şi Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene, coordonată cu Ministerul Finanţelor, ca subdiviziune a misiunii diplomatice sau a oficiilor consulare ale Republicii Moldova peste hotare (în continuare – misiune diplomatică).
    4. Biroul (secţia) comercial-economic(ă) își desfășoară activitatea în conformitate cu Constituţia Republicii Moldova, Legea nr. 761-XV din 27 decembrie 2001 cu privire la serviciul diplomatic, alte acte normative în vigoare, tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte, prezentul Regulament, precum şi ordinele şi dispoziţiile ministrului economiei şi infrastructurii şi ale ministrului afacerilor externe şi integrării europene din Republica Moldova, coordonate reciproc.
Capitolul II
MISIUNEA, OBIECTIVELE ŞI ATRIBUŢIILE BIROULUI (SECŢIEI)
COMERCIAL-ECONOMIC(E)

Secţiunea 1
Misiunea şi obiectivele Biroului (secţiei) comercial-economic(e)
    5. Biroul (secţia) comercial-economic(ă) are misiunea să promoveze interesele economice ale Republicii Moldova, să protejeze drepturile agenţilor economici din Republica Moldova, să contribuie la atragerea investițiilor străine în economia Republicii Moldova, promovarea schimburilor comerciale, în special a exporturilor produselor moldovenești, şi participarea la implementarea tratatelor economice bilaterale şi multilaterale în statul de reședinţă şi în statele de acreditare prin cumul.
    [Pct.5 modificat prin HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    6. Pentru realizarea misiunii sale, Biroul (secţia) comercial-economic(ă) va avea următoarele obiective:
    1) promovarea schimburilor comerciale, prioritate avînd promovarea exporturilor autohtone;
    [Pct.6 subpct.1) în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    2) atragerea investiţiilor străine şi facilitarea transferului de tehnologii în economia naţională;
    3) dezvoltarea colaborării cu organizaţiile economice internaţionale, cu sediul în statul de reședinţă şi în statele de acreditare prin cumul;
    4) promovarea imaginii Republicii Moldova ca destinație turistică atractivă.
    [Pct.6 subpct.4) în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
Secţiunea 2
Atribuţiile Biroului (secţiei comercial-economic(e)
    7. În scopul realizării obiectivelor stabilite de prezentul Regulament, Biroul (secţia) comercial-economic(ă) va exercita următoarele atribuţii:
    1) promovarea schimburilor comerciale, prioritate avînd promovarea exporturilor autohtone prin:
    [Pct.7 subpct.1) în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    a) elaborarea propunerilor pentru eficientizarea cadrului juridic al relațiilor comercial-economice cu țara de reședință și cu statele de acreditare prin cumul;
    [Pct.7 subpct.1), lit.a) în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    b) contribuirea la organizarea sesiunilor comisiilor mixte interguvernamentale pentru colaborare economică, comercială, culturală, ştiinţifică şi tehnică şi altor grupuri de lucru, inclusiv formularea de propuneri pentru a fi discutate în cadrul acestora, pe baza analizei pieţei şi tendinţelor din ţara de reședinţă şi în statele de acreditare prin cumul, în cooperare cu instituţiile publice de resort implicate în comisii;
    c) stabilirea contactelor cu autorităţile şi comunitatea oamenilor de afaceri din statul de reședinţă şi statele de acreditare prin cumul, în special cu potenţialii parteneri de afaceri și investitori, distribuitori de mărfuri;
    d) acordarea asistenţei de specialitate agenţilor economici autohtoni, prezentarea informaţiei privind modalităţile de accesare a pieţelor respective, barierele tarifare şi netarifare, mecanismele regulatorii locale, diferenţele culturale etc.;
    e) acordarea asistenței în promovarea produselor și serviciilor autohtone din sectoarele economice cu potențial înalt de export pe piața din statul de reședință și din statele de acreditare prin cumul;
    [Pct.7 subpct.1), lit.e) în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    f) identificarea și asigurarea participării companiilor străine relevante în cadrul evenimentelor de promovare a exportului din Republica Moldova în vederea stabilirii parteneriatelor cu companiile autohtone;
    g) identificarea evenimentelor cu caracter economic (tîrguri, expoziții, foruri etc.), organizate în țara de reședință și în statele de acreditare prin cumul, care ar prezenta interes din punctul de vedere al promovării produselor moldovenești, și expedierea informației respective în adresa instituțiile competente prin intermediul reţelei operative în domeniul diplomaţiei economice pentru suport informaţional și pentru analiză cu argumentarea necesității participării în calitate de vizitatori și/sau cu stand naţional şi, eventual, negocierea unor condiţii preferenţiale de participare a agenţilor economici autohtoni;
    [Pct.7 subpct.1), lit.g) în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    h) inițierea acțiunilor proprii și susținerea eforturilor agenților economici din Republica Moldova pentru promovarea produselor și serviciilor autohtone (campanii de promovare, vizite de studii, misiuni de afaceri etc.);
    [Pct.7 subpct.1), lit.h) în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    i) acordarea asistenţei agenţilor economici autohtoni pentru verificarea bonităţii firmelor pe care le propun sau se propun ca partenere;
    j) stabilirea și consolidarea contactelor cu asociațiile de business, camerele de comerț, companiile de consultanță în business, instituțiile financiare pentru identificarea potențialilor parteneri (importatori, distribuitori, rețele) pentru producătorii autohtoni;
    [Pct.7 subpct.1), lit.j) în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    k) informarea prin intermediul rețelei operative în domeniul diplomației economice pentru suport informațional și, după caz, în adresa altor autorități naționale competente, a corespondenței privind:
    - modificarea legislației ce reglementează relațiile comerciale în țara de reședință și în statele de acreditare prin cumul;
    - facilitățile de import din țara de reședință și în statele de acreditare prin cumul, inclusiv oportunitățile de valorificare a acestora;
    - tîrgurile și expozițiile, forumurile, evenimentele business to business, conferințele asociațiilor sectoriale și de afaceri internaționale din țara de reședință și în statele de acreditare prin cumul, precum și alte evenimente relevante;
    - licitațiile internaționale ce se organizează în țara de reședință și în statele de acreditare prin cumul, relevante pentru Republica Moldova, cu expunerea condițiilor de participare în cadrul acestora;
    - alte oportunități de afaceri (cereri de ofertă, oferte, vizite de studiu etc.)
    [Pct.7 subpct.1), lit.j) în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    2) atragerea investiţiilor străine şi facilitarea transferului de tehnologii în economia naţională prin:
    a) promovarea Republicii Moldova ca destinație investițională atractivă pentru companiile din țara de reședință și din statele de acreditare prin cumul;
    [Pct.7 subpct.2), lit.a) în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    b) furnizarea de informaţii mediului de afaceri din ţara de reședinţă şi în statele de acreditare prin cumul cu privire la climatul și oportunităţile investiţionale din Republica Moldova, precum și alte date relevante;
    c) identificarea potențialilor investitori străini din țara de reședință și din statele de acreditare prin cumul și contactarea directă a acestora;
    [Pct.7 subpct.2), lit.c) în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    d) identificarea evenimentelor (expoziții, foruri etc.) organizate în țara de reședință, care ar prezenta interes pentru potențialii investitori, argumentarea necesității participării în calitate de vizitatori și/sau cu stand național și, eventual, negocierea unor condiții preferențiale de participare a agenților economici și autorităților autohtone relevante;
    [Pct.7 subpct.2), lit.d) în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    e) participarea la evenimentele economice desfăşurate în ţara de reşedinţă şi în statele de acreditare prin cumul cu efectuarea, după caz, a prezentărilor privind climatul investiţional şi oportunităţile de afaceri din Republica Moldova. Informarea Ministerului Economiei şi Infrastructurii, Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene şi Organizației de Atragere a Investițiilor și Promovare a Exportului din Moldova (MIEPO) privind oportunitatea participării delegaţiilor oficiale din Republica Moldova la aceste evenimente;
    f) cointeresarea în vederea participării potențialilor investitori străini la evenimentele de afaceri investiționale (expoziții, forumuri și misiuni) organizate în Republica Moldova;
    [Pct.7 subpct.2), lit.f) în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    g) întreprinderea acțiunilor necesare și susținerea eforturilor autorităților relevante din Republica Moldova pentru promovarea proiectelor investiţionale şi identificarea potenţialilor parteneri care ar contribui la realizarea acestora;
    [Pct.7 subpct.2), lit.g) în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    h) identificarea și promovarea proiectelor comune de dezvoltare și cercetări industriale (R&D) pentru a asigura schimbul de experiență, precum și atragerea investițiilor în activitatea de inovare și transfer tehnologic;
    [Pct.7 subpct.2), lit.g) în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    i) lansarea inițiativelor și organizarea întîlnirilor bilaterale și multilaterale cu investitorii existenți și potențiali, cu informarea ulterioară a Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene, Ministerului Economiei şi Infrastructurii şi a Grupului de lucru comun pe diplomație economică despre rezultatele obținute;
    [Pct.7 subpct.2), lit.i) în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    j) stabilirea contactelor cu asociaţiile de business, camerele de comerţ, companiile de consultanţă în business şi investiţii, instituțiile financiare pentru identificarea potențialilor investitori;
    [Pct.7 subpct.2), lit.j) în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    k) utilizarea sistemului de gestiune a relaţiei cu clienţii (Client Resource Management – CRM) în calitate de platformă electronică comună, în regim online, ce are drept scop sprijinirea Biroului (secţiei) comercial-economic(e) în vederea atragerii investiţiilor și permite autorităţilor şi instituţiilor naţionale competente implicate în proces:
    - să concentreze într-o bază de date unică contactele instituţiilor publice, partenerilor, agenţilor economici, potenţialilor investitori, asociaţiilor sectoriale și de afaceri, precum și altor entităţi relevante din ţara de reședinţă, statele de acreditare prin cumul și din Republica Moldova;
    - să concentreze într-un sistem unic toate proiectele investiţionale sprijinite în ţara de reședinţă și statele de acreditare prin cumul, cu posibilitatea vizualizării etapei de dezvoltare (istoricului) a unui proiect investiţional de către entităţile de resort – Ministerul Economiei şi Infrastructurii, Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene, misiunile diplomatice, MIEPO;
    - să monitorizeze și evalueze nivelul de realizare a misiunii Biroului (secţiei) comercial-economic(e) în domeniul atragerii investiţiilor.
    l) implicarea, în comun cu instituţiile de resort și/ sau la solicitare, în faza postinvestiţională a unui proiect cîștigat pentru Republica Moldova în vederea acordării de asistenţă investitorilor străini atrași din ţara de reședinţă sau statele de acreditare prin cumul, precum și încurajării reinvestirii/ extinderii în Republica Moldova, inclusiv:
    - furnizarea informaţiilor adiţionale necesare investitorilor străini ca urmare a lansării proiectului investiţional pe teritoriul Republicii Moldova;
    - implicarea în procesul identificării companiilor cu cea mai mare probabilitate de extindere/ reinvestire/ dezvoltare a proiectului investiţional lansat sau a unui proiect investiţional nou;
    3) dezvoltarea colaborării cu organizaţiile economice internaţionale, cu sediul în statul de reședinţă şi în statele de acreditare prin cumul, în particular prin:
    a) promovarea intereselor economice naţionale în cadrul organizaţiilor economice internaţionale şi regionale, cu sediul în ţările de acreditare;
    b) valorificarea deplină a participării Republicii Moldova în cadrul organizaţiilor economice internaţionale şi regionale;
    c) participarea la reuniunile şi ședinţele organizaţiilor economice internaţionale, inclusiv formularea propunerilor și facilitarea participării delegaţiilor Republicii Moldova în cadrul acestora;
    d) încurajarea cooperării interstatale prin prisma acordării suportului necesar realizării unor proiecte comune cu alte ţări;
    e) intermedierea deschiderii reprezentanţelor organizaţiilor și agenţiilor economice internaţionale pe teritoriul Republicii Moldova;
    4) promovarea imaginii Republicii Moldova ca destinație turistică atractivă prin:
    a) consolidarea colaborării subregionale, regionale și internaționale;
    b) acordarea asistenţei în vederea participării companiilor din Republica Moldova la diverse evenimente (expoziții, prezentări, misiuni, tururi informaționale etc.) în statul de reședință și a companiilor străine la diverse evenimente în Republica Moldova (domeniile cultural, vinicol, gastronomic, rural etc.);
    c) stabilirea întrevederilor dintre asociaţiile din domeniul turismului, agenţiile de turism naţionale și operatorii de turism;
    d) promovarea itinerariilor turistice în colaborare cu asociaţiile de turism naţionale din cadrul statului de reşedinţă şi în statele de acreditare prin cumul, cum ar fi: „Drumul Vinului”, „Bijuterii Medievale”, „Drumul Mănăstirilor”, turul transfrontalier „Bazinul Mării Negre”, inclusiv prin crearea pachetelor turistice comune.
    [Pct.7 subpct.4) în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
Capitolul III
ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII BIROULUI (SECŢIEI)
COMERCIAL-ECONOMIC(E)

Secţiunea 1
Organizarea
    10. Biroul (secţia) comercial-economic(ă) se instituie şi își desfășoară activitatea în baza principiilor legalităţii, publicităţii şi transparenţei.
    11. În activitatea sa, Biroul (secţia) comercial-economic(ă) va exclude apariţia conflictelor de interese, respectînd cadrul normativ în vigoare al Republicii Moldova.
    12. În conformitate cu hotărîrea Guvernului de instituire, Biroul (secţia) comercial-economic(ă) își poate exercita activitatea în mai multe state în care este acreditată misiunea diplomatică în cadrul căreia a fost instituit acesta.
    13. Componenţa şi statele de personal ale Biroului (secţiei) comercial-economic(e) se stabilesc pentru fiecare misiune diplomatică, în limitele structurii şi efectivului de personal, aprobate de Guvernul Republicii Moldova pentru misiunea diplomatică respectivă, la propunerea Ministerului Economiei şi Infrastructurii, înaintată Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene.
    14. Cheltuielile Biroului (secţiei) comercial-economic sînt prevăzute în limitele mijloacelor financiare alocate în modul stabilit misiunii diplomatice respective conform bugetului de stat.
    15. În scopul realizării obiectivelor trasate, Biroul (secţia) comercial-economic(ă) înaintează șefului misiunii propuneri la bugetul pentru anul viitor.
Secţiunea 2
Personalul
    16. Personalul Biroului (secţiei) comercial-economic(e) se constituie din membri ai misiunii diplomatice și se subordonează şefului acesteia.
    17. Coordonarea activităţii Biroului (secţiei) comercial-economic(e) va fi efectuată de membrul personalului acestuia cu funcţie ierarhic superioară, care exercită controlul general asupra activităţii acestuia şi poartă răspundere pentru realizarea sarcinilor şi funcţiilor atribuite Biroului.
    18. Biroul (secţia) comercial-economic(ă) poate fi constituit dintr-o singură persoană cu funcţie de execuţie, luînd forma organizatorică de serviciu.
    19. În realizarea obiectivelor stabilite, personalul Biroului (secţiei) comercial-economic(e) îndeplineşte instrucţiunile Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene şi ale Ministerului Economiei şi Infrastructurii, transmise pe adresa şefului misiunii diplomatice.
    20. Funcţionarul public poate fi detaşat prin transfer în cadrul Biroului (secţiei) comercial-economic(e) în calitate de membru al Biroului (secţiei) dacă întruneşte condiţiile stabilite la art. 10 alin. (1) al Legii nr. 761-XV din 27 decembrie 2001 cu privire la serviciul diplomatic, cu excepţia condiţiei prevăzute la lit. g), şi are o experienţă profesională de cel puţin 5 ani în domeniul economic. Cunoașterea limbii oficiale a statului de reședinţă va constitui un avantaj.
    21. Ministerul Economiei şi Infrastructurii va realiza procedura de selectare a funcţionarului public pentru detaşare în cadrul Biroului (secţiei) comercial-economic(e) a misiunii diplomatice a Republicii Moldova peste hotare, ţinînd cont de principiile stabilite în capitolul IV al Legii nr. 761-XV din 27 decembrie 2001 cu privire la serviciul diplomatic.
    22. Ministerul Economiei şi Infrastructurii va înainta Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene un demers argumentat privind autorizarea detaşării funcţionarului public selectat, însoţit de avizul Serviciului Informaţii şi Securitate.
    23. Detaşarea prin transfer presupune trecerea temporară, pe un termen de 3 ani, cu suspendarea, pe durata detaşării, din funcţia deţinută anterior, la un Birou (secţie) comercial-economic(ă) în cadrul misiunii diplomatice a Republicii Moldova peste hotare, în scopul exercitării unor atribuţii de serviciu. Termenul de aflare în misiune poate fi extins, în caz de necesitate, pentru o perioadă de pînă la un an, prin ordin al ministrului afacerilor externe şi integrării europene, la propunerea Ministerului Economiei şi Infrastructurii. La expirarea termenului de aflare în misiune, funcţionarul public este reîncadrat în funcţia deţinută anterior suspendării, în cadrul autorităţii sau instituţiei naţionale care l-a delegat.
Secţiunea 3
Monitorizarea şi evaluarea activităţii
    24. Evaluarea activităţii biroului (secţiei) comercial-economic(e) se va efectua anual de către Ministerul Economiei și Infrastructurii, Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene și Agenția de Investiții, în baza indicatorilor de performanță obținuți de către biroul comercial-economic în urma implementării planului de activitate, a obiectivelor și indicatorilor de performanță stabiliți pentru anul respectiv.
    [Pct.24 în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    25. Membrul Biroului (secţiei) comercial-economic(e) urmează a fi evaluat conform Legii nr. 158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public, stabilindu-se în calitate de evaluator şeful misiunii. Fişa de evaluare a diplomatului specializat va fi contrasemnată, corespunzător domeniului de competenţă, de funcţionarul public de conducere din cadrul Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene.
    26. Planul de activitate va fi elaborat de către Biroul (secţia) comercial-economic(ă) și coordonat cu Ministerul Economiei şi Infrastructurii și MIEPO, înainte de a-l înainta spre aprobare Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene.
    27. Indicatorii de performanță stabiliți măsoară eficacitatea eforturilor conjugate ale tuturor actorilor publici antrenaţi în procesele de promovare a exporturilor şi de atragere a investiţiilor, oferindu-le un vector pentru planificarea activității.
    [Pct.27 în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    28. Indicatorii de performanță vor fi revizuiți anual pentru fiecare birou (secție) în parte, printr-un ordin comun al ministrului economiei și infrastructurii și ministrului afacerilor externe şi integrării europene, în cooperare cu Agenția de Investiții, ținînd cont de propunerile și informațiile parvenite din partea membrilor biroului (secţiei) comercial-economic(e).
    [Pct.28 în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    29. Indicatorii de performanță se vor referi la:
    a) număr de agenți economici (autohtoni și străini), cărora li s-a acordat asistență pentru export/import;
    b) număr de potențiali importatori străini puși în contact cu instituțiile responsabile;
    c) număr de potențiali investitori, cărora li s-a acordat informație primară și asistență;
    d) număr de potențiali investitori puși în contact cu instituțiile responsabile;
    e) număr de acțiuni întreprinse pentru promovarea Republicii Moldova ca destinație investițională și turistică.
    [Pct.29 în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
   30. Analiza indicatorilor de performanță va stabili necesitatea prezenţei biroului (secţiei) comercial-economic(e) în ţara de reşedinţă, care urmează a fi efectuată de către Ministerul Economiei şi Infrastructurii şi Ministerul Afacerilor Externe şi Integrării Europene periodic în comun cu Agenția de Investiții, cel puţin o dată la trei ani.
    [Pct.30 în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    31. Biroul (secția) comercial-economic(ă) prezintă Ministerului Economiei și Infrastructurii și Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene rapoarte semestriale și anuale privind activitatea desfășurată în perioada de referință.
    [Pct.31 în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    32. Rapoartele semestriale se vor efectua în baza indicatorilor de performanță expuși într-un tabel tipizat din anexa la prezentul Regulament cu descifrarea fiecărui indicator introdus, cu menționarea denumirii evenimentului, termenului de realizare, scopului acțiunii, rezultatelor obținute și dificultăților întîmpinate în realizarea acestora. Metodologia privind completarea tabelului va fi aprobată printr-un ordin comun al ministrului economiei și infrastructurii și ministrului afacerilor externe şi integrării europene, în cooperare cu Agenția de Investiții.
    [Pct.32 în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    33. Raportul anual va include o analiză amplă a relaţiilor comerciale, prin prisma promovării exporturilor, analizei tendinţelor pieţei din ţara de reşedinţă şi în statele de acreditare prin cumul, situaţiei privind balanţa comercială, cu propuneri de echilibrare a acesteia. De asemenea, va fi prezentată compilarea rapoartelor trimestriale cu completarea tabelului din anexa la prezentul Regulament. Raportul anual va conţine şi un capitol cu propuneri de acţiuni prioritare pentru anul următor cu solicitarea suportului financiar pentru îndeplinirea acestora, după caz, şi cu propuneri argumentate de revizuire a valorii indicatorilor de rezultat pentru perioada următoare, dacă este cazul.
    [Pct.33 în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    34. Rapoartele trimestriale vor include o scurtă analiză conform unui model-tip a relaţiilor comerciale şi investiţionale, a tendinţelor în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent, urmată de o descriere succintă a acţiunilor întreprinse de către biroul (secţia) comercial-economic(ă), în baza indicatorilor de performanţă expuşi în anexa la prezentul Regulament.
    [Pct.34 în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]
    35. Raportul anual va include o analiză amplă a relaţiilor comerciale, prin prisma promovării exporturilor, analizei tendinţelor pieţei din ţara de reşedinţă şi în statele de acreditare prin cumul, situaţiei privind balanţa comercială, cu propuneri de echilibrare a acesteia, urmată de un raport tipizat pe fiecare indicator de rezultat.
    36. În raportul anual, valorile indicatorilor de proces vor fi reflectaţi cantitativ într-un tabel anexat. Narativ vor fi descrise doar cele mai importante acţiuni raportate în baza indicatorilor de proces, care pot servi drept un model de bune practici pentru celelalte birouri (secţii) comercial-economice. Raportul anual va conţine şi un capitol cu propuneri de acţiuni prioritare pentru anul următor şi propuneri argumentate de revizuire a valorii indicatorilor de rezultat pentru perioada următoare, dacă e cazul.

    anexa
    [Anexa în redacția HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]

    [Anexa nr.2 abrogată prin HG558 din 19.06.18, MO210-223/22.06.18 art.610]

Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului
nr. 413 din 9 iunie 2017

LISTA
hotărîrilor Guvernului care se abrogă
    1. Hotărîrea Guvernului nr. 1369 din 7 decembrie 2001 „Pentru aprobarea Regulamentului privind birourile (secţiile) comercial-economice în cadrul misiunilor diplomatice ale Republicii Moldova peste hotare” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.152-154, art.1414).
    2. Hotărîrea Guvernului nr.359 din 27 martie 2002 „Cu privire la completarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr. 1369 din 7 decembrie 2001” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr. 46-48, art. 442).
    3. Hotărîrea Guvernului nr.1394 din 31 octombrie 2002 „Cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.1369 din 7 decembrie 2001” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr. 149-150, art. 1532).