HGC855/2018
ID intern unic:  377106
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 855
din  20.08.2018
privind modificarea unor hotărîri ale Guvernului
Publicat : 24.08.2018 în Monitorul Oficial Nr. 321-332     art Nr : 894     Data intrarii in vigoare : 11.10.2018
    În temeiul art. 17 alin. (11)-(13), (6) și (7) și art. 33 alin. (11) din Legea cetățeniei Republicii Moldova nr. 1024/2000 (republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, ediție specială din 9 decembrie 2005) și în scopul implementării Programului de dobîndire a cetățeniei Republicii Moldova prin investiție, Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Hotărîrea Guvernului nr. 786/2017 cu privire la dobîndirea cetățeniei prin investiție (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr. 356-359, art. 892) se modifică după cum urmează:
    1) hotărîrea se completează cu punctul 3 cu următorul cuprins:
    „3. Se aprobă Lista taxelor și plăților de pregătire, procesare și evaluare a dosarului pentru dobîndirea cetățeniei Republicii Moldova prin investiție, taxei de eliberare și livrare a pașaportului, plăților către prestatorul de servicii publice și agent, precum și taxei achitate de către agenții acreditați, conform anexei nr. 3.”;
    2)  în anexa nr. 1:
    a) la punctul 1:
    după textul „(în continuare – Regulament)” se introduce textul „de către apatrizi sau cetățenii străini (în continuare – solicitant sau solicitanți)”;
    se completează cu subpunctul 11) cu următorul cuprins:
    „11) taxele și plățile ce urmează a fi achitate de către solicitanți pentru dobîndirea cetățeniei prin investiție”;
    subpunctele 2) și 3) vor avea următorul cuprins:
    „2) criteriile de calificare și eligibilitate, modul și condițiile de verificare a îndeplinirii acestora, inclusiv a bunei reputații economice și financiare a solicitanților;
    3) modul și condițiile de acceptare a investiției eligibile, inclusiv de monitorizare a investiției în scopul dobîndirii cetățeniei”;
    b) punctul 2 va avea următorul cuprins:
    „2. Valoarea minimă a contribuției nerambursabile la Fondul de investiții publice pentru dezvoltare durabilă pentru un solicitant principal care a împlinit vîrsta de 18 ani constituie echivalentul a 100 mii de euro. În cazul în care cererea de participare la program este depusă de către un membru de familie în calitate de solicitant principal, se achită echivalentul a 100 mii de euro pentru solicitantul principal, precum și o sumă suplimentară de 15 mii de euro pentru fiecare membru adițional de familie eligibil al solicitantului principal (soț/soție, copii, părinți).”;
    c) se completează cu punctele 21 și 22 cu următorul cuprins:
    „21. În cazul unei familii compuse din 5 sau mai multe persoane, inclusiv solicitantul principal, se achită doar echivalentul a 155 mii de euro pentru întreaga familie.
    22. Valoarea minimă a investiției în cel puțin unul dintre domeniile de dezvoltare strategică a Republicii Moldova constituie echivalentul a 250 mii de euro.”;
    d) punctele 51 și 6 vor avea următorul cuprins:
    „51. Verificarea bunei reputații economice și financiare și evaluarea riscului în privința ordinii și securității publice a solicitantului este efectuată de Comisie, precum și de una sau mai multe companii specializate în investigații de evaluare a bunei reputații economice și financiare și evaluare a riscului în privința ordinii și securității publice (în continuare – companie de due diligence) în modul stabilit de prezentul Regulament.  Companiile de due diligence vor fi selectate de Comisie și contractate de secretariatul Comisiei în temeiul prezentei hotărîri și în condițiile stabilite de procedurile aprobate de Comisie.
    6. Pot aplica pentru dobîndirea cetățeniei Republicii Moldova în cadrul Programului doar solicitanții și persoanele aflate la întreținerea acestora, care corespund criteriilor de calificare și eligibilitate, inclusiv privind buna reputație economică și financiară și lipsa de pericol sau risc pentru ordinea și securitatea statului, după cum este stabilit în pct. 62 al prezentului Regulament. Corespunderea solicitanților la criteriile de calificare și eligibilitate stabilite în prezentul Regulament va fi evaluată și confirmată prin rapoartele de due diligence.”;
    e) se completează cu punctele 61-64 cu următorul cuprins:
    „61. În sensul prezentului Regulament, se consideră persoană eligibilă aflată la întreținere:
    1) soțul/soția solicitantului principal;
    2) copilul solicitantului principal și/sau al soțului/soției sale cu vîrsta mai mică de 16 ani;
    3) copilul solicitantului principal și/sau al soțului/soției sale cu vîrsta cuprinsă între 16 și 29 de ani, întreținut de solicitantul principal;
    4) copilul solicitantului principal și/sau al soțului/soției sale cu vîrsta mai mare de 16 ani, care suferă de dizabilitate psihică sau mentală și care este întreținut de către solicitantul principal;
    5) părinții solicitantului principal și/sau al soțului/soției sale cu vîrsta mai mare de 55 de ani, întreținuți de către solicitantul principal.
    Faptul aflării membrilor de familie la întreținerea solicitantului principal este  evaluat de către Comisie conform procedurilor aprobate de către aceasta, în baza informațiilor din formularele de aplicare și/sau a actelor ce confirmă lipsa unei surse de venit propriu și/sau faptul întreținerii sale de către solicitantul principal, prezentate de membrul de familie solicitant.
    62. Se consideră că solicitantul întrunește criteriile de eligibilitate, și anume privind buna reputație economică și financiară și lipsa pericolului sau riscului pentru ordinea publică și securitatea de stat, dacă rapoartele de evaluare confirmă că:
    1) solicitantul și/sau oricare dintre persoanele aflate la întreținerea sa nu sînt persoane puse sub învinuire sau nu au avut calitatea de învinuit în fața Curții Penale Internaționale, indiferent de faptul dacă aceste persoane au fost sau nu găsite vinovate;
    2) solicitantul și/sau oricare dintre persoanele aflate la întreținerea sa nu sînt persoane date în urmărire de către Organizația Internațională a Poliției Criminale (INTERPOL) nici în trecut și nici la momentul depunerii cererii;
    3) solicitantul nu reprezintă o potențială amenințare pentru independența și/sau securitatea națională a Republicii Moldova;
    4) solicitantul nu a obtinut venituri (directe sau indirecte) din activități criminale;
    5) solicitantul a demonstrat că mijloacele financiare destinate Programului provin din surse legale;
    6) solicitantul a prezentat în formularele prescrise conform pct. 92 o listă completă a activităților de afaceri desfasurate, ce demonstrează buna reputație financiară a acestuia;
    7) solicitantul nu este urmărit penal, nu a fost găsit vinovat pentru comiterea de infracțiuni cu caracter terorist, finanțarea terorismului, infracțiuni împotriva umanității, infracțiuni de război, infracțiuni împotriva drepturilor și libertăților fundamentale ale omului consfințite de Convenția Europeană a Drepturilor Omului;
    8) solicitantul nu a fost și nu este învinuit de comiterea infracțiunilor contra familiei, infracțiuni care, printre altele, includ:
    a) raportul sexual cu o persoană care nu a împlinit vîrsta de 16 ani;
    b) ademenirea minorului în scopuri sexuale;
    c) violul;
    d) orice altă formă de violenţă sexuală;
    e) traficul de ființe umane și de copii;
    f) răpirea de persoane;
    9) solicitantului nu i-a fost refuzată viza într-o țară pentru care cetățenii Republicii Moldova au acces liber de vize, cu excepția cazului în care a obținut-o ulterior;
    10) solicitantul nu are antecedente penale sau, la momentul depunerii cererii, nu este audiat sau bănuit ori nu este acuzat de comiterea oricăreia dintre următoarele infracțiuni:
    a) infracțiuni contra autorităților publice și a securității de stat;
    b) infracțiuni de uzurpare a atribuțiilor autorităților publice comise de persoane fizice, cum ar fi:
    - reținerea sau arestarea ilegală a persoanelor;
    - luarea de ostatici;
    - exercitarea arbitrară a drepturilor pretinse;
    - traficul de fiinte umane, organizarea migrației ilicite;
    c) infracțiuni comise de către persoanele fizice împotriva funcționarilor publici, inclusiv:
    - amenințarea sau vătămarea corporală a funcționarilor publici;
    - agresiunea împotriva funcționarilor publici;
    - opunerea rezistenței față de funcționarii publici;
    d) infracțiuni de denunțare falsă, declarație mincinoasă și depunerea de jurămînt fals în fața unui tribunal competent sau a unei instanțe de judecată;
    e) infracțiuni de șantaj, luarea și/sau darea de mită, precum și alte infracțiuni de corupție;
    f) infracțiuni contra bunei desfășurări a activității în sfera publică, inclusiv:
    - falsificarea actelor;
    - utilizarea actelor falsificate;
    - contrafacerea sigiliilor, ștampilelor și a mărcilor;
    - deținerea documentelor și/sau actelor contrafăcute;
    g) infracțiuni contra vieții și sănătății persoanei, inclusiv:
    -  omorul intenționat;
    - lipsirea de viață din imprudență;
    - vătămarea integrității corporale sau a sănătății;
    h) infracțiuni contra minorilor;
    i) infracțiuni ce țin de traficul de ființe umane sau de traficul ilegal de migranți;
    j) infracțiuni contra patrimoniului, cum ar fi furtul, jaful, tîlhăria, escrocheria, spălarea de bani, insolvabilitatea fictivă sau intenționată a întreprinderii, delapidarea averii străine;
    k) infracțiuni contra securității și ordinii publice, cum ar fi livrarea, plasarea, punerea în funcțiune sau detonarea unui dispozitiv exploziv ori a altui dispozitiv cu efect letal, inclusiv fabricarea, procurarea, prelucrarea, păstrarea, transportarea, folosirea sau neutralizarea substanțelor explozive ori a materialelor radioactive; incendierea premeditată;
    l) orice alte infracțiuni a căror comitere este suficientă pentru a considera că solicitantul nu întrunește criteriile de eligibilitate, inclusiv privind buna reputație economică și financiară și lipsă pericolului sau riscului pentru ordinea publică și securitatea de stat.
    63. Circumstanțele care nu pot fi confirmate prin intermediul rapoartelor de evaluare se confirmă prin documente suplimentare ce sînt strict necesare în acest scop, conform procedurii aprobate de Comisie.
    64. Lista statelor ai căror cetățeni sînt considerați neeligibili să aplice la Program se aprobă periodic de organul competent conform legii.”;
    f) punctele 7 și 71 se abrogă;
    g) punctele 8 și 9 vor avea urmatorul cuprins:
    „8. Comisia va solicita avizele Centrului Național Anticorupție, Ministerului Afacerilor Interne și Serviciului de Informație și Securitate, conform competențelor, privind lipsa de pericol sau risc pentru ordinea publică și securitatea statului în ceea ce privește solicitantul, care vor fi furnizate în termen de 15 zile de la solicitare, fără alte costuri suplimentare pentru solicitant. Confirmarea prin aviz a concluziilor despre existenţa pericolelor sau a riscurilor pentru ordinea publică şi securitatea statului nu se iau în considerare dacă se bazează pe presupuneri şi informaţii neconfirmate, prin circumstanţe de fapt.
    9. Dosarul solicitantului pentru dobîndirea cetățeniei prin participare la Program poate fi depus personal sau printr-un agent acreditat (în continuare – agent)  la secretariatul Comisiei. Criteriile de acreditare a unui agent, precum și procesul de depunere a dosarului pentru dobîndirea cetățeniei prin participarea la Program, inclusiv aplicarea prin intermediul sistemului informațional, sînt stabilite în procedurile aprobate de Comisie.”;
    h) se completează cu punctele 91-94 cu următorul cuprins:
    „91. Dosarul solicitantului va fi acceptat spre examinare de către secretariatul Comisiei doar cu condiția că acesta este complet.
    92. Se consideră că dosarul solicitantului este complet dacă acesta include, după caz, următoarele documente:
    1) fotografii;
    2) M1 – formularul de cerere;
    3) M2 – formularul cu privire la informațiile personale;
    4) M3 – formularul cu privire la informațiile financiare;
    5) M4 – formularul cu privire la informațiile medicale;
    6) M5 – formularul cu privire la preluarea amprentelor;
    7) dovada cu privire la sursa fondurilor;
    8) certificatul/certificatele de cazier judiciar;
    9) copia legalizată a certificatului de naștere;
    10) copia legalizată a pașaportului/pașapoartelor cetățeanului strain sau a documentului de călătorie (Convenția din 28 septembrie 1954);
    11) copia legalizată a cărții/cărților de identitate naționale;
    12) copia legalizată a înregistrărilor privind adopția;
    13) copia legalizată a certificatului/certificatelor de schimbare a numelui și/sau prenumelui;
    14) copia legalizată a certificatului/certificatelor de căsătorie;
    15) copia legalizată a certificatului/certificatelor de divorț;
    16) documentul/documentele de evidență militară;
    17) dovada adresei de reședință;
    18) declarația privind aflarea la întreținere a părinților și copiilor;
    19) declarația de consimțămînt al soțului/soției care nu este solicitant privind minorii aflați la întreținere;
    20) certificatul medical care confirmă dizabilitatea psihică sau mentală a copilului cu vîrsta de cel puțin 16 ani;
    21) dovada plății taxelor de procesare și de due diligence la contul bancar al Agenției Servicii Publice în calitate de unitate de implementare a Programului;
    22) alte documente pe care Comisia le consideră relevante și/sau aplicabile conform procedurilor aprobate și care sînt strict necesare în acest scop.
    93. Modelul de formulare, conținutul acestora și numărul de exemplare, forma și alte cerințe privind documentele ce trebuie depuse de solicitant sînt stabilite în procedurile aprobate de Comisie.
    94. În privința cazierului judiciar, secretariatul Comisiei, după caz, poate decide și accepta ca acesta să fie depus ulterior, dar nu mai tîrziu de momentul în care secretariatul Comisiei emite scrisoarea de recomandare Comisiei. În caz contrar, dosarul solicitantului se consideră incomplet.”;
    i) punctul 10 va avea următorul cuprins:
    „10. Formularele prevăzute în punctul 92 subpunctele 2)-6), care urmează a fi prezentate secretariatului Comisiei, sînt bilingve – în limbile engleză și de stat.”;
    j) se completează cu punctul 101 cu următorul cuprins:
    „101. Toate actele care se depun de către solicitant trebuie sa fie legalizate în conformitate cu procedurile aprobate de Comisie. În cazul în care actele nu sînt în original, acestea vor fi prezentate în copii legalizate notarial și autentificate prin apostilă sau în alt mod, după caz, conform prevederilor legale. Orice acte întocmite în altă limbă decît limba engleză trebuie să fie însoțite de o traducere certificată în limba engleză. Traducerile trebuie să fie efectuate de un traducător autorizat în țara unde au fost eliberate actele, în conformitate cu procedurile aprobate de Comisie.”;
    k) punctul 11 se abrogă;
    l) la punctul 12:
    subpunctele 1) și 5) se exclud;
    la subpunctul 3), textul „suficiente libere, dedicate exclusiv investiției, în mărime minimă de 250 mii de euro” se substituie cu textul „destinate exclusiv investiției în valoare minimă de 250 mii de euro”;
    subpunctul 4) va avea următorul cuprins:
    „4) solicitantul a demarat o activitate de investiții sau îndeplinește condițiile pentru demararea activității de investiții (actele privind înregistrarea, obținerea certificatului de înregistrare, autorizația/licențierea pentru o anumită activitate)”;
    m) se completează cu capitolul III1 сu următorul cuprins:
„III1. PROCESAREA ACORDĂRII CETĂȚENIEI
    161. După finalizarea completării dosarului solicitantului în conformitate cu prezentul Regulament și procedurile aprobate de Comisie, secretariatul Comisiei verifică dacă solicitantul îndeplinește cerințele, inclusiv privind buna reputație economică și financiară și privind lipsa pericolului sau riscului pentru ordinea publică și securitatea statului, după cum este stabilit în punctele 51 și 8, și emite o scrisoare de recomandare adresată Comisiei pentru determinarea privind corespunderea solicitantului. Comisia analizează recomandarea și emite o propunere adresată Președintelui Republicii Moldova privind acordarea cetățeniei. Secretariatul Comisiei comunică solicitantului și/sau agentului, după caz, și invită solicitantul să execute obligațiile financiare aplicabile, și anume contribuția nerambursabilă stabilită la punctul 2, taxa pentru Agenția Servicii Publice, în calitate de unitate de implementare a Programului, pentru eliberarea și livrarea pașaportului cetățeanului Republicii Moldova, plata pentru serviciile acordate de către prestatorul de servicii publice și plata pentru agent, la contul bancar al Agenției Servicii Publice, în conformitate cu prezentul Regulament și procedurile aprobate de Comisie.
    162. Propunerea privind acordarea cetățeniei Republicii Moldova împreună cu actele relevante din dosarul solicitantului vor fi înaintate Președintelui Republicii Moldova de către Ministerul Economiei și Infrastructurii, prin intermediul Secretariatul Comisiei.
    163. Ca urmare a emiterii decretului privind acordarea cetățeniei de către Președintele Republicii Moldova, secretariatul Comisiei informează solicitantul și/sau agentul acreditat, după caz, și întreprinde acțiunile necesare pentru transferul plăților virate de către solicitant, potrivit punctului 161, conform destinației, inclusiv către Fondul de investiții publice pentru dezvoltare durabilă, către prestatorul de servicii publice și agent, în conformitate cu prezentul Regulament și procedurile aprobate de Comisie.”;
    n) la punctul 17, textul „este asigurat de către  Ministerul Economiei și Infrastructurii și are următoarea componență:” se substituie cu textul „(în continuare – secretariatul Comisiei) este asigurat de către  Agenția Servicii Publice în calitate de unitate de implementare a Programului, asistată de către prestatorul de servicii publice, selectat în conformitate cu punctul 20 subpunctul 9) al prezentului Regulament. Comisia are următoarea componență:”;
    o) la punctul 20:
    subpunctele 1)-3) vor avea următorul cuprins:
    „1) examinează și decide în privința întrunirii de către solicitant a criteriilor de calificare și eligibilitate,  inclusiv privind buna reputație economică și financiară și/sau privind lipsa riscurilor pentru ordinea publică și securitatea statului, în baza concluziilor companiilor de due diligence care au efectuat evaluarea solicitantului, precum și a concluziilor Centrului Național Anticorupție, Ministerului Afacerilor Interne și Serviciului de Informații și Securitate;
    2) gestionează și supraveghează activitatea secretariatului Comisiei pentru examinarea și luarea deciziilor în privința dosarelor solicitantului;
    3) evaluează, aprobă și ia decizii cu privire la îndeplinirea obligațiilor financiare prevăzute de Program, precum și monitorizează investiția în cadrul Programului”;
    la subpunctul 4), textul „cetățeanului străin sau apatridului în condițiile” se substituie cu textul „solicitanților la cerințele și condițiile prevăzute de” și se completează cu cuvintele „și prezentului Regulament”;
    la subpunctul 5), cuvîntul „investițiile” se substituie cu cuvîntul „investiții”;
    la subpunctul 6), după cuvîntul „necesare” se introduc cuvintele „în vederea”;
    subpunctul 7) va avea următorul cuprins:
    „7) sprijină autoritățile și instituțiile interesate pentru eficientizarea eliberării actelor necesare”;
    la subpunctul 8), textul „în privința întrunirii condițiilor de acordare a cetățeniei în cadrul programului de obținere a cetățeniei prin investiție” se substituie cu textul „dacă o cerere este conformă condițiilor de acordare a cetățeniei în cadrul Programului”;
    la subpunctul 10), cuvintele „selectează și” se exclud;
    se completează cu subpunctele 11)-13) cu următorul cuprins:
    „11) selectează și participă la procesul de angajare a uneia sau a mai multe companii de due diligence specializare în investigații de evaluare a bunei reputații economice și financiare și evaluare a riscurilor pentru ordinea și securitatea de stat;
    12) gestionează procesul de selecție, numire, supraveghere și demitere a agenților acreditați în conformitate cu procedurile aprobate de Comisie;
    13) aprobă politicile și procedurile privind examinarea dosarelor solicitanților în cadrul Programului, care sînt obligatorii pentru solicitanți.”;
    p) la punctul 21, subpunctul 6) va avea următorul cuprins:
    „6) semnează contractul de prestare a serviciilor publice în scopul elaborării, implementării și promovării Programului la nivel internațional, precum și alte contracte necesare pentru punerea în aplicare a prezentului Regulament și a regulamentelor aprobate de Comisie.”;
    q) la punctul 23:
    se completează cu subpunctele 21) și 22) cu următorul cuprins:
    „21) ca urmare a deciziei Comisiei, să semneze contractul cu una sau mai multe companii de due diligence care vor asista Comisia în verificarea bunei reputații economice și financiare a solicitanților, inclusiv vor evalua riscurile de ordine și securitate publică;
    22) ca urmare a deciziei Comisiei, să semneze contractul cu agenții acreditați”;
    la subpunctul 3), textul „programul de investiții în Republica Moldova” se substituie cu cuvîntul „Program”, iar cuvintele „a investiției,” se substituie cu textul „a îndeplinirii cerințelor și criteriilor de calificare și eligibilitate, inclusiv”,;
    la subpunctul 8), cuvintele „programul de investiții în Republica Moldova” se substituie cu cuvîntul „Program”;
    r) la punctul 24, textul „în funcţie de solicitările înregistrate, din iniţiativa preşedintelui Comisiei sau, în lipsa acestuia, la propunerea a cel puțin unuia dintre membrii Comisiei” se substituie cu textul „de către Secretariatul Comisiei”, iar textul „pentru evaluarea și acceptarea investiției, evaluarea reputației economice și financiare și a gradului de pericol sau risc pentru ordinea publică și securitatea statului” se substituie cu textul „conform procedurilor aprobate de Comisie”;
    s) la punctul 26, sintagma „persoanei vizate,” se exclude și se completează cu urmatoarea propoziție: „Comisia va asigura publicarea procedurilor aprobate de către aceasta conform prezentului Regulament pe pagina web a Ministerului Economiei și Infrastructurii.”;
    t) punctul 27 va avea următorul cuprins:
    „27. Deciziile de refuz ale Comisiei pot fi contestate de către solicitant și/sau agent, în termen de 10 zile de la comunicare, la Comisie, în conformitate cu procedurile aprobate de aceasta, iar ulterior în instanța de judecată, conform Legii contenciosului administratriv nr. 793/2000.”
    3) se completează cu anexa nr. 3 cu următorul cuprins:

„Anexa nr.3
la Hotărîrea de Guvern nr. 786/2017

LISTA
taxelor și plăților de pregatire, procesare și evaluare a dosarului
pentru dobîndirea cetățeniei Republicii Moldova prin investiție,
taxei de eliberare și livrare a pasaportului, platilor către prestatorul
de servicii publice și agent, precum și taxei achitate de către
agenții acreditați

    1. Taxele de procesare a cererii (se achită către Agenția de Servicii Publice în calitate de unitate de implementare a Programului la momentul depunerii cererii)
    1) Solicitant principal: 5 000 euro (cinci mii de euro);
    2) Soț/soție: 2 500 euro (două mii cinci sute de euro);
    3) Copil aflat la întreținere (cu vîrsta de pînă la 16 ani): 1 000 euro (o mie de euro);
    4) Copil aflat la întreținere (cu vîrsta cuprinsă între 16 și 29 ani sau care suferă de dizabilitate fizică sau mentală și se află la întreținerea solicitantului principal): 2 500 euro (două mii cinci sute de euro);
    5) Părinte aflat la întreținere (în vîrstă de 55 ani sau mai mare): 5 000 euro (cinci mii de euro).
    2. Taxele de due diligence (se achită către Agenția de Servicii Publice în calitate de unitate de implementare a Programului la momentul depunerii cererii)
    1) Solicitant principal: 6 000 euro (șase mii de euro);
    2) Soț/soție: 5 000 euro (cinci mii de euro);
    3) Copil aflat la întreținere (în vîrstă de 16 ani sau mai mare): 5 000 euro (cinci mii de euro);
    4) Părinte aflat la întreținere (în vîrstă de 55 ani sau mai mare): 5 000 euro (cinci mii de euro);
    5) Comisia poate percepe costuri suplimentare suportate în legătură cu efectuarea de către companiile de due diligence a procedurii de evaluare a solicitanților.
    3. Taxa către Agenția de Servicii Publice în calitate de unitate de implementare a Programului pentru  eliberarea și livrarea  pașaportului cetățeanului Republicii Moldova (per persoană): 300 euro (trei sute de euro).
    4. Taxa anuală achitată de către agentul acreditat  (se achită către Agenția de Servicii Publice în calitate de unitate de implementare a Programului la momentul acreditării agentului proporțional lunelor rămase în primul an de acreditare și integral anual în perioadele ulterioare): 15000 euro (cinsprezece mii de euro).
    5. Plățile către prestatorul de servicii publice selectat în conformitate cu punctul 20 subpunctul 9) al prezentului Regulament și de către Agent:
    1) Plata către prestatorul de servicii publice selectat în conformitate cu punctul 20 subpunctul 9) al prezentului Regulament (per cerere a solicitantului principal aprobată): 25 000 euro (douăzeci și cinci mii de euro);
    2) Plata către agentul acreditat (per cerere a solicitantului principal aprobată): 10 000 euro (zece mii de euro).
    2.  Hotărîrea Guvernului nr. 314/2017 privind constituirea Agenției Servicii Publice (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr. 162-170, art. 396) se modifică  după cum urmează:
    1) se completează punctul 111 cu următorul cuprins:
    „111. Prin derogare de la punctul 11 subpunctul 1) litera b) ultima propoziție, Instituţia publică „Agenţia Servicii Publice” poate deschide și utiliza, pentru activitatea sa în calitate de unitate de implementare a Programului de dobîndire a cetățeniei prin investiție, conturi bancare la prestatorii de servicii de plată. Conturile bancare deschise la prestatorii de servicii de plată nu pot fi utilizate în alte scopuri decît cele destinate realizării Programului.”;
    2) în anexa nr. 1:
    a) punctul 8 se completează cu subpunctul 8) cu următorul cuprins:
    „8) implementarea Programului de dobîndire a cetățeniei Republicii Moldova prin investiție”;
    b) la punctul 25, după cuvîntul „director,” se introduce textul „ , asistat de 2 vicedirectori,”;
    c) la punctul 28, cuvîntul „vicedirector” se substituie cu cuvintele „unul dintre vicedirectori”;
    d) la punctul 29, cuvintele  „Vicedirectorul este desemnat” se substituie cu textul „Vicedirectorii sînt desemnați”.
    3. Punctele 22, 5 și 12 din anexa nr. 1 la Hotărîrea Guvernului nr. 786/2017 cu privire la dobîndirea cetățeniei prin investiție (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr. 356-359, art. 892) se pun în aplicare în baza mecanismului și procedurilor elaborate de Comisia de examinare a dosarului pentru dobîndirea cetățeniei prin participare la Programul de dobîndire a cetățeniei prin investiție în Republica Moldova și aprobate de Guvern.
    Comisia, în termen de 12 luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărîri, va elabora și va înainta, prin intermediul Ministerului Economiei și Infrastructurii, Guvernului spre aprobare propuneri în acest sens.
    4. Prezenta hotărîre intră în vigoare la data de 11 octombrie 2018, cu excepția pct. 2, care intră în vigoare la data publicării.

    PRIM-MINISTRU                                                           Pavel FILIP

    Contrasemnează:
    Ministrul finanţelor                                                          Octavian Armaşu
    Ministrul economiei
    și infrastructurii                                                                Chiril Gaburici

    Nr. 855. Chişinău, 20 august 2018.