HGA711/2006
ID intern unic:  316486
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 711
din  23.06.2006
cu privire la Comisia republicană pentru evaluarea,
bonificarea şi rebutarea armelor individuale
Publicat : 07.07.2006 în Monitorul Oficial Nr. 102-105     art Nr : 767

  
  Abrogată prin HG1447 din 30.12.16, MO19-23/20.01.17 art.33

    MODIFICAT
    HG632 din 11.09.15, MO258-261/18.09.15 art.723
    
HG868 din 19.11.12, MO242-244/23.11.12 art.938



    Întru executarea prevederilor Legii nr. 110-XIII din 18 mai 1994 cu privire la arme (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1994, nr. 4, art. 43), Legii nr. 590-XIII din 22 septembrie 1995 cu privire la standardizare (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1996, nr. 11-12, art. 116), Legii nr. 989-XV din 18 aprilie 2002 cu privire la activitatea de evaluare (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr. 102, art. 773) şi Legii nr. 186-XV din 24 aprilie 2003 cu privire la evaluarea conformităţii produselor (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr. 141-145, art. 566), precum şi în scopul instituirii normelor metodologice de evaluare, bonificare şi rebutare a armelor individuale, Guvernul HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă:
Regulamentul Comisiei republicane pentru evaluarea, bonificarea şi rebutarea armelor individuale, conform anexei nr. 1;
Componenţa nominală a Comisiei republicane pentru evaluarea, bonificarea şi rebutarea armelor individuale, conform anexei nr. 2.
2. Se stabileşte că în cazul eliberării din funcţiile publice a persoanelor care fac parte din componenţa Comisiei, atribuţiile lor în cadrul acesteia vor fi preluate de persoanele nou-desemnate în funcţiile respective, fără a adopta o nouă hotărîre de Guvern.
3. Armele ridicate, cu titlul oneros sau gratuit, ilegal deţinute fără documente de provenienţă, fără stăpîn, confiscate, cu termenul de moştenire expirat sau dacă din momentul ridicării forţate a armei de către organele de drept au trecut şase luni se transmit, în termen de 10 zile, Comisiei republicane pentru evaluarea, bonificarea şi rebutarea armelor individuale.
4. Mijloacele obţinute de la comercializarea armelor specificate la punctul 3 al prezentei hotărîri vor fi transferate, în termen de 10 zile, la bugetul de stat. Unitatea comercială autorizată va achita fostului proprietar echivalentul bănesc al valorii armelor ridicate cu titlu oneros.
5. Ministerele, alte autorităţi administrative centrale şi autorităţile administraţiei publice locale vor întreprinde măsurile respective de familiarizare a persoanelor fizice şi juridice, care deţin în proprietate privată şi de stat arme de foc, cu specificul activităţii de import-export, transportare, păstrare, aplicare, utilizare, reparaţie şi testare tehnică a armelor de foc.
6. Se abrogă unele hotărîri ale Guvernului, conform anexei nr. 3.

PRIM-MINISTRU                                                      Vasile TARLEV

Contrasemnează:
Ministrul afacerilor interne                                          Gheorghe  Papuc

Chişinău, 23 iunie 2006.
Nr. 711.
Anexa nr. 1
la Hotărîrea Guvernului nr.711
din 23 iunie  2006
REGULAMENTUL
Comisiei republicane pentru evaluarea, bonificarea
şi rebutarea armelor individuale
I. Dispoziţii generale
1. Comisia republicană pentru evaluarea, bonificarea şi rebutarea armelor (în continuare - Comisia) este instituită întru realizarea prevederilor Legii nr.110-XIII din 18 mai 1994 cu privire la arme (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1994, nr. 4, art. 43).
2. În activitatea sa Comisia se călăuzeşte de Constituţia Republicii Moldova, de actele legislative şi normative în vigoare, precum şi de prezentul Regulament.
3. Comisia dispune de ştampilă rotundă cu denumirea sa.
4. În sensul prezentului Regulament, noţiunile utilizate semnifică:
arme şi arme de foc - fiecare obiect care este conceput sau adaptat, pentru a servi ca armă prin care un plumb, un glonţ ori un alt proiectil sau o substanţă nocivă gazoasă, lichidă ori în altă stare poate fi descărcată cu ajutorul unei presiuni explozive, gazoase sau atmosferice sau prin intermediul altor agenţi propulsori;
armă cu gaze - armă concepută sau adaptată prin care o substanţă nocivă gazoasă, lichidă ori în altă stare poate fi descărcată cu ajutorul unei presiuni explozive sau prin intermediul altor agenţi propulsori;
armă pneumatică - armă cu aer comprimat sau gaze sub presiune pentru aruncarea proiectilului, folosind forţa de expansiune a aerului comprimat sau a gazelor sub presiune aflate într-o butelie recipient;
armă de  instrucţie - armă care este folosită în procesul de instrucţie în scopul economisirii muniţiei şi resurselor tehnice ale armelor de bază;
armă ridicată - armă retrasă din uz în mod forţat de către organele competente, conform legislaţiei în vigoare;
armă fără stăpîn - armă a cărui proprietar este lipsă sau necunoscut. Se consideră arme fără stăpîn, ilegal deţinute fără documente de provenienţă, confiscate sau cu termenul de moştenire expirat, în baza hotărîrilor instanţelor de judecată, pronunţate la cererea organelor afacerilor interne. Cererea privind considerarea armelor  fără stăpîn se depune la expirarea a şase luni din data luării acestor arme în evidenţă;
armă deteriorată - armă de foc interzisă spre utilizare conform destinaţiei din momentul depistării şi înregistrării defectelor, cu excepţia defectelor specificate la punctul 8 al anexei nr. 1 la prezentul Regulament;
armă inutilizabilă - armă deteriorată, uzura căreiea depăşeşte 50 % şi care evident are unul sau mai multe defecte specificate la punctele 1-4 ale anexei nr. 1 la prezentul Regulament;
armă de panoplie - armă de foc devenită nefuncţională ca urmare a transformării ei de către organul competent sau un armurier autorizat, la prezentarea unui certificat în modul stabilit de legislaţia în vigoare;
armă de colecţie - armă destinată a fi piesă de muzeu, nefuncţională, precum şi armele aflate în stare funcţională, care sînt rarităţi sau au valoare istorică, artistică, ştiinţifică şi documentară. Se consideră arme de colecţie armele care au fost procurate sau se află în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, înregistrate sau reînregistrate, primite sau transmise ca moştenire, conform legislaţiei în vigoare;
dispozitive industriale cu destinaţie specială - armă utilitară cu o singură încărcătură sau semiautomată destinată unui scop industrial sau civil;
armurier - persoană fizică sau juridică profesionistă şi licenţiată în domeniu, activitatea căreia constă, parţial sau în întregime, în fabricarea, comercializarea, schimbul, închirierea, repararea sau transformarea armelor de foc;
marcaj - operaţie de înscriere a informaţiilor, realizată prin forjare la cald sau la rece, gravare sau poansonare pe armă, tub sau cartuş, ori prin vopsire cu vopsea sau cerneală specială pe tub sau cartuş şi pe ambalaje (pe armele de vînătoare cu ţeavă ghintuită şi lisă, de tir, de instrucţie (de imitaţie), de decoraţie, de colecţie (de panoplie) şi de autoapărare);
model - un semn sau orice combinaţie de semne protejate, care permit de a deosebi armele sau muniţiile fabricate de un producător de armele sau muniţiile similare ale altor producători.
II. Structura şi sarcinile Comisiei
5. În componenţa Comisiei vor fi incluşi reprezentanţi ai Ministerului Afacerilor Interne, Inspectoratului Fiscal Principal de Stat, Centrului Naţional pentru Omologarea Armelor şi Muniţiilor, directorul unui magazin specializat în comercializarea armelor şi un meşter armurier. Preşedintele, vicepreşedintele, secretarul şi membrii Comisiei vor beneficia de salariile şi sporurile prevăzute pentru funcţiile de bază în organele centrale de specialitate ale administraţiei publice, organizaţiile sau întreprinderile unde activează.
6. Structura şi componenţa nominală a Comisiei se aprobă de către Guvern, la propunerea Ministerului Afacerilor Interne. Membrii Comisiei  trebuie să corespundă următoarelor cerinţe:
a) să fie obiectivi, responsabili, principiali şi imparţiali, capabili de a comunica în mod eficient în timpul lucrului Comisiei atît în scris cît şi oral, în limba de stat şi în limba rusă, să respecte normele etice, să fie echilibraţi şi binevoitori, să respecte legislaţia în vigoare privind folosirea împuternicirilor prevăzute de legislaţie;
b) să cunoască în profunzime metodele, procedurile privind activitatea de evaluare, precum şi legislaţia referitor la circulaţia armelor şi muniţiilor pe teritoriul Republicii Moldova, să posede cunoştinţe profesionale şi tehnice corespunzătoare activităţii, să întocmească documentele necesare şi să respecte procedura privind evaluarea, bonificarea şi rebutarea armelor, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
7. Pentru a efectua evaluarea, bonificarea şi rebutarea armelor în cadrul Comisiei se creează grupuri de lucru:
a) grupul I - verifică documentele armelor supuse evaluării;
b) grupul  II - examinează şi evaluează starea tehnică a armelor;
c) grupul III - culege, sistematizează şi analizează informaţiile despre costurile modelelor respective de arme, luînd în considerare uzura sau vechimea lor conform evidenţei contabile, precum şi a armelor prezentate spre comercializare sau deja comercializate.
8. De competenţa Comisiei ţine evaluarea, bonificarea şi rebutarea armelor individuale, ridicate cu titlu oneros sau gratuit, precum şi a armelor trecute în proprietatea statului (deţinute ilegal fără documente de provenienţă, confiscate, fără stăpîn, cu termenul de moştenire expirat,  sau dacă din momentul ridicării forţate a armei de către organele de drept a trecut şase luni).
9. Evaluarea armelor se efectuează de către Comisie în baza cererilor şi demersurilor persoanelor fizice şi juridice, ale căror arme sînt permise spre circulaţie pe teritoriul Republicii Moldova, inclusiv: deţinute ilegal fără documente de provenienţă, confiscate, fără stăpîn, cu termenul de moştenire expirat, sau dacă din momentul ridicării forţate a armei de către organele de drept au trecut şase luni. Comisia după evaluarea armelor şi aprobarea actelor le poate transmite în posesia persoanelor, în bază documentelor de recepţionare şi a contractelor, prin intermediul magazinului specializat de comercializare a armelor, cu excepţia armelor militare sau organice, care sînt proprietatea statului.
10. Armele utilizabile, destinate pentru ducerea acţiunilor de luptă terestră, maritimă sau aeriană, interzise pe teritoriul republicii şi aflate în posesia persoanelor fizice şi juridice, deţinute ilegal fără documente de provenienţă, confiscate, fără stăpîn şi predate benevol, precum şi armele ridicate forţat, se predau, cu titlu gratuit, la evidenţa Ministerului Afacerilor Interne sau Ministerului Apărării, în funcţie de destinaţia acestora, iar cele inutilizabile - spre rebutare.
11. Examinarea armelor recepţionate de către Comisie se va efectua o dată în semestru, iar în caz de necesitate, o dată în trimestru.
III. Recepţionarea armelor
12. Armele se recepţionează de către inspectorii comisariatelor de poliţie teritoriale cu atribuţii în domeniu, conform chitanţelor strict numerotate. Circulaţia armelor este supravegheată de către secretarul Comisiei, iar la solicitarea membrilor Comisiei se prezintă suplimentar pentru examinare, verificare şi control. Armele recepţionate se păstrează la Direcţia generală poliţie ordine publică şi depozitul pentru păstrarea armamentului al Ministerului Afacerilor Interne.
13. Comisia recepţionează toate armele, cu excepţia celor militare sau organice aflate în administrarea Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Apărării, Departamentului instituţiilor penitenciare al Ministerului Justiţiei, Procuraturii Generale, Centrului Naţional Anticorupţie, Serviciului de Informaţii şi Securitate, Serviciului Grăniceri, Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat şi Serviciului Vamal.
   
[Pct.13 modificat prin HG868 din 19.11.12, MO242-244/23.11.12 art.938]
IV. Evaluarea, bonificarea şi rebutarea armelor
14. La evaluarea armelor se va ţine cont de următoarele reguli:
a) gradul de uzură al armelor se stabileşte, conform anexei nr. 1 la prezentul Regulament, calitatea, valoarea şi uzura lor se exprimă în procente (%);
b) armele, uzura cărora depăşeşte 50 % şi în mod obligatoriu au unul sau mai multe defecţiuni specificate în punctele 1-4 ale anexei nr. 1 la prezentul Regulament, se consideră inutilizabile şi se transmit Ministerului Afacerilor Interne pentru distrugere, cu întocmirea unui act special în prezenţa membrilor Comisiei şi a altor reprezentanţi în domeniul dezarmării sau nimicirii armelor de foc;
c) armele cu defecţiuni, uzura cărora nu depăşeşte 50 % sau depăşeşte, dar nu există nici una din defecţiunile specificate în punctele 1-4 ale anexei nr. 1 la prezentul Regulament, vor fi demontate şi evaluate ca piese principale ale armelor (ţeava, închizătorul etc.), şi dacă vor corespunde cerinţelor de securitate vor fi transmise pentru comercializare, iar piesele inutilizabile - spre distrugere.
15. Evaluarea, bonificarea şi rebutarea armelor individuale se desfăşoară în incinta Direcţiei generale poliţie ordine publică a Ministerului Afacerilor Interne.
16. Evaluarea armelor se efectuează ţinîndu-se cont de uzura lor, starea tehnică, aspectul exterior, interpretarea originală, cerere şi ofertă, precum şi în baza acordului dintre comitent şi Comisie, prin întocmirea unui act în trei exemplare, conform anexei nr. 2 la prezentul Regulament.
17. Primul exemplar al actului se transmite Inspectoratului Fiscal Principal de Stat pe lîngă Ministerul Finanţelor, exemplarul doi - Direcţiei generale administrare şi dezvoltare a Ministerului Afacerilor Interne, exemplarul trei - Comisiei. Extrasul din act referitor la armele ce urmează a fi prezentate spre comercializare se transmit, în bază de contract, întreprinderii de stat specializate în domeniul comercializării armelor de foc.
18. Evaluării sînt supuse:
a) armele cu ţeava scurtă şi lungă specificate în grupele 9302 şi 9303 din Nomenclatura combinată a mărfurilor (în continuare - Nomenclatura combinată a mărfurilor);
    [Pct.18 lit.a) modificată prin HG632 din 11.09.15, MO258-261/18.09.15 art.723]
b) piesele principale ale armelor de foc scurte şi lungi, care suportă sarcina maximală în timpul tragerii şi au număr de uzină, specificate în grupa 9305 din Nomenclatura combinată a mărfurilor;
   
[Pct.18 lit.b) modificată prin HG632 din 11.09.15, MO258-261/18.09.15 art.723]
c) armele de semnalizare, specificate în grupa 9303 din Nomenclatura combinată a mărfurilor;
   
[Pct.18 lit.c) modificată prin HG632 din 11.09.15, MO258-261/18.09.15 art.723]
d) armele de foc cu utilizarea gazelor, specificate în grupa 9303 din Nomenclatura combinată a mărfurilor;
   
[Pct.18 lit.d) modificată prin HG632 din 11.09.15, MO258-261/18.09.15 art.723]
e) armele pneumatice, specificate în grupa 9304 din Nomenclatura combinată a mărfurilor;
   
[Pct.18 lit.e) modificată prin HG632 din 11.09.15, MO258-261/18.09.15 art.723]
f) dispozitivele industriale şi cu destinaţie specială, specificate în grupele 8205 59 300 din Nomenclatura combinată a mărfurilor;
   
[Pct.18 lit.f) modificată prin HG632 din 11.09.15, MO258-261/18.09.15 art.723]
g) armele de vînătoare (cu ţeava ghintuită şi lisă), de tir, de instrucţie (de imitaţie), de decoraţie, de colecţie (de panoplie) şi de autoapărare.
19. Reevaluarea armelor ridicate cu titlu oneros sau gratuit, celor trecute în proprietatea statului (deţinute ilegal fără documente de provenienţă, confiscate, fără stăpîn, cu termenul de moştenire expirat, sau dacă din momentul ridicării forţate a armei de către organele de drept au trecut şase luni) se efectuează în modul stabilit de Regulile comerţului de consignaţie, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr. 1010 din 31 octombrie 1997, cu modificările şi completările ulterioare, în prezenţa reprezentantului organului fiscal.
V. Normele metodologice privind evaluarea şi
bonificarea armelor
20. Verificarea documentelor sau dosarelor cu privire la armele supuse evaluării se efectuează de către grupul I, constituit din membrii Comisiei.
21. Drept temei de expediere, prezentare sau examinare a armelor la Comisie sînt materialele, actele şi dosarele care conţin următoarele documente:
a) demersurile organelor de drept, hotărîrile instanţelor de judecată, concluziile comisariatelor de poliţie sau Secţiei supraveghere şi control asupra armamentului a Direcţiei generale poliţie ordine publică a Ministerului Afacerilor Interne şi a altor organe de drept competente în acest domeniu;
b) concluziile de anulare a autorizaţiilor (permiselor de portarmă), anterior legal deţinute;
c) cererile persoanelor fizice şi juridice de predare benevolă a armelor;
d) fişa privind verificarea armei, conform evidenţei Direcţiei informaţii şi evidenţe operative a Ministerului Afacerilor Interne;
e) armele forţat ridicate de către organele de drept (ca proprietate de stat, deţinute ilegal fără documente de provenienţă, confiscate, fără stăpîn, cu termenul de moştenire expirat, sau dacă din momentul ridicării forţate a armei au trecut şase luni, sau nu au fost reînregistrate), sau armele pentru  care nu au fost perfectate autorizaţiile în termenul stabilit de lege;
f) armele şi documentele acestora în privinţa cărora au fost adoptate deciziile de a fi ridicate cu titlu oneros sau gratuit.
22. Armele prezentate pentru comercializare se introduc obligatoriu (cu excepţia celor militare) pentru evidenţă în Cadastrul de stat şi programul automatizat Registrul de stat al armelor, cu scoaterea lor ulterioară din evidenţă, în baza fişelor prezentate oficial de către organele de drept la Direcţia informaţii şi evidenţe operative a Ministerului Afacerilor Interne.
23. Actele armelor care nu corespund cerinţelor legislaţiei în vigoare se restituie în organele de drept şi comisariatului de poliţie respectiv pentru definitivare.
24. Rezultatul activităţii grupului I, constituit din membrii Comisiei, se înscrie într-un proces-verbal, cu enumerarea armelor şi actelor verificate şi se transmite secretarului Comisiei.
25.  Evaluarea stării tehnice a armelor se efectuează de către grupul II, constituit din membrii Comisiei.
26. Evaluarea stării tehnice a armelor se efectuează de experţii Sistemului Naţional de Asigurare a Conformităţii Produselor, cu întocmirea unui proces-verbal de către armurieri autorizaţi şi specialişti în domeniu ai Ministerului Afacerilor Interne, şi constă din:
a) controlul marcajului şi identificarea armei;
b) controlul defecţiunilor neadmise;
c) controlul funcţionării fiabile a mecanismelor armei;
d) controlul dimensiunilor.
27. Identificarea se efectuează vizual, iar în caz de necesitate se utilizează o lupă cu coeficientul de mărire nu mai mică de doi.
28. Marcajul obligatoriu care trebuie identificat pe armele de foc:
a) modelul armei, denumirea firmei (denumirea organizaţiei, întreprinderii sau persoanei juridice), marca înregistrată a producătorului sau alt marcaj care ar permite identificarea armei;
b) numărul sau datele caracteristice ale armei;
c) calibrul cartuşului utilizat pe fiecare ţeavă.
29. Pe armele cu ţeava lisă suplimentar se indică lungimea camerei cartuşului, diametrul canalului ţevii, cu precizia de 0,1 mm la distanţa de 250 \xf1 30 mm de la oglinda camerei cartuşelor sau marca oţelului ţevii.
30. Marcajul obligatoriu care trebuie identificat pe arma pneumatică:
a) modelul armei, denumirea firmei (denumirea organizaţiei, întreprinderii sau persoanei juridice), marca înregistrată a producătorului sau alt marcaj care ar permite identificarea armei;
b) numărul sau datele caracteristice ale armei;
c) calibrul cartuşului utilizat.
31. Dacă la efectuarea identificării se depistează că modelul respectiv de armă nu este introdus în Cadastrul de stat al armelor, se va anunţa Centrul Naţional pentru Omologarea Armelor şi Muniţiilor, pentru executarea lucrărilor corespunzătoare.
32. Controlul defecţiunilor neadmise se efectuează prin verificarea vizuală a armei şi pieselor principale. Arma supusă evaluării nu trebuie să conţină defecţiuni, cu excepţia celor specificate în punctul 9 al anexei nr. 1 la prezentul Regulament.
33. Dimensiunile admise între oglinda închizătorului şi suprafaţa de sprijin pentru cartuş sau între oglinda din spate a ţevii şi suprafaţa frontală a cutiei se va efectua utilizînd calibre sau sonde de mînă, conform dimensiunilor specificate în tabelele nr. 1, 2 şi 3 (anexa nr.3).
34. Controlul asupra funcţionării fiabile a mecanismelor armei se efectuează în procesul încercării lor în lucru şi în interacţiune reciprocă, înzăvorîrea tubului ţevii şi reîncărcarea  manuală trebuie să asigure:
a) funcţionarea liberă a mecanismului de înzăvorîre şi siguranţei lui;
b) funcţionarea fiabilă a mecanismelor de încărcare şi extragere ale armelor semiautomate;
c) funcţionarea fiabilă a zăvorului siguranţei;
d) funcţionarea fiabilă a tamburului revolverului;
e) lipsa riscului de efectuare a tragerii la încărcare;
f) mişcarea cu uşurinţă a percutorului în locul de asamblare, după armare percutorul nu trebuie să depăşească oglinda părţii din spate a ţevii, lipsa bavurei în orificiul pentru trecerea percutorului şi pe percutor;
g) funcţionarea corectă a mecanismului de declanşare (declanşarea nu trebuie să fie prea uşoară), cu excepţia armelor sportive speciale.
35. Dimensiunile camerei cartuşului şi canalului ţevii armelor trebuie să fie în limitele admise de Comisia Internaţională Permanentă pentru încercarea armelor de foc portative şi se verifică prin utilizarea calibrelor corespunzătoare sau cu ajutorul altor mijloace de măsură echivalente.
36. Verificarea dimensională a armamentului se consideră pozitivă, dacă la introducerea calibrului corespunzător, calibrul ţevii şi dimensiunile camerei cartuşului sînt în limitele admise.
37. Rezultatul activităţii grupului II se înscrie într-un proces-verbal de constatare a stării tehnice a armelor (modelul conform anexei nr. 3 la prezentul Regulament), un exemplar se transmite secretarului Comisiei, un exemplar se expediază Centrului Naţional pentru Omologarea Armelor şi Muniţiilor, pentru eliberarea, cu titlu gratuit, a certificatelor de conformitate a armelor şi prezentarea lor ulterioară secretarului Comisiei.
38. Selectarea informaţiei privind valoarea de piaţă a modelelor de arme respective comercializate sau propuse spre comercializare se efectuează de către grupul III, constituit din membrii Comisiei.
39. Informaţia privind costul modelelor de arme prezentate la Comisie se culege din surse deschise, inclusiv: magazine de arme din republică, licitaţie de arme, Internet, experienţa stabilirii preţului în alte ţări etc.
40. În caz de lipsă a informaţiei privind costul modelului concret, se va utiliza informaţia despre costul modelelor similare din punct de vedere al calităţii şi construcţiei.
41. Rezultatul activităţii grupului III se înscrie într-un proces-verbal (modelul conform anexei nr. 4 la Regulament), care, împreună cu materialele şi sursele utilizate, se transmite secretarului Comisiei.
42. Secretarul Comisiei va include informaţiile din procesele-verbale şi raportul de constatare a stării tehnice în actul general pentru examinare, corectare şi informare la şedinţa Comisiei, precum şi în scopul aprobării actului, cu participarea tuturor membrilor Comisiei.
43. După evaluarea şi aprobarea actului de către membrii Comisiei, în termen de 10 zile, acesta se sigilează pe hîrtie, decizia se publică în Internet pe pagina oficială a Ministerului Afacerilor Interne, iar armele se transmit spre comercializare în magazinele  întreprinderilor de stat care dispun de licenţe pentru genul respectiv de comercializare, conform legislaţiei.
44. Transportarea armelor şi muniţiilor evaluate, bonificate şi rebutate, la magazinele specializate, depozite sau pentru distrugerea acestora în locuri speciale se efectuează în baza scrisorilor de trăsură pentru mărfuri, care se eliberează de către secretarul Comisiei.
45. Pentru completarea bazei materiale şi perfecţionarea specialiştilor instituţiilor de învăţămînt, muzeelor, birourilor de cercetări ştiinţifice sau criminalistice ale Ministerului Afacerilor Interne şi Centrului Naţional pentru Omologarea Armelor şi Muniţiilor, Comisia are dreptul să transmită, cu titlu gratuit, la solicitarea acestora, arme nefuncţionale, pentru confecţionarea mostrelor de panoplie. Lucrările de transformare în arme de panoplie, cu scoaterea din evidenţă, se efectuează pînă la transmiterea lor. Cheltuielele legate de transformarea armelor nefuncţionale în arme de panoplie se suportă de solicitanţii menţionaţi.
46. Decizia Comisiei poate fi contestată de persoana interesată în instanţa de judecată, conform legislaţiei în vigoare.

    anexa nr.1

    anexa nr.2

    anexa nr.3

    anexa nr.4

    anexa nr.5
Anexa nr. 2
la Hotărîrea Guvernului nr.711
din 23 iunie 2006
Componenţa nominală
a Comisiei republicane pentru evaluarea, bonificarea
şi rebutarea armelor individuale
Zubic Valentin       - viceministru al afacerilor interne, preşedinte
                                      al Comisiei
Cebotari Mihai      - şef al Direcţiei generale poliţie ordine publică
                                     
a Ministerului Afacerilor Interne, vicepreşedinte
                                      al Comisiei
Macovei Nicolae   - şef al Secţiei supraveghere a circulaţiei armamentului
                                      a Direcţiei securitate publică a Direcţiei generale
                                      poliţie ordine publică a Ministerului Afacerilor Interne, 
                                secretar al Comisiei
Membrii Comisiei:
Fondos Igor           - şef adjunct al Direcţiei impozite şi taxe locale al
                                Inspectoratului Fiscal Principal de Stat de pe lîngă
                                Ministerul Finanţelor
Cojocari Victor      - specialist coordonator al Î.S. "Centrul Naţional
                                pentru Omologarea Armelor şi Muniţiilor" a
                                      Serviciului Standardizare şi Metrologie
Stratila Valeriu        - şef  al Secţiei armament a Direcţiei de asigurare
                                 tehnico-materială şi militară a Direcţiei generale
                                       logistică, administrare şi dezvoltare a Ministerului
                                       Afacerilor Interne
Istrati Simion           - director comercial al Societăţii Vînătorilor şi Pescarilor
Rojik Vladimir         - meşter armurier la Întreprinderea Îndividuală "Meşter
                                       Rojik".
Anexa nr. 3
la Hotărîrea Guvernului nr.711
din 23 iunie 2006
Hotărîrile Guvernului care se abrogă
1. Anexa nr. 3 la Hotărîrea Guvernului nr. 44 din 18 ianuarie 1995 "Cu privire la măsurile de realizare a Legii nr. 110-XIII din 18 mai 1994" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1995, nr. 14, art. 70).
2. Punctul 4 al Hotărîrii Guvernului nr.15 din 15 ianuarie 1999 "Cu privire la modificarea şi completarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.44 din 18 ianuarie 1995" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1999, nr.7-9, art.66).
3. Hotărîrea Guvernului nr. 465 din 16 mai 2000 "Cu privire la aprobarea Regulamentului Comisiei republicane pentru evaluarea, bonificarea şi rebutarea armelor individuale" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2000, nr. 70-72, art. 630).
4. Punctul 5 al anexei la Hotărîrea Guvernului nr.1685 din 25 decembrie 2002 "Cu privire la aprobarea modificărilor ce se operează în Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.44 din 18 ianuarie 1995" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.185-189, art.1836).