HGA1202/2007
ID intern unic:  325814
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 1202
din  06.11.2007
privind aprobarea Regulamentului Departamentului
de administrare judecătorească
Publicat : 16.11.2007 în Monitorul Oficial Nr. 178-179     art Nr : 1251     Data intrarii in vigoare : 01.01.2008
    Abrogată prin HG650 din 26.05.16, MO151-155/03.06.16 art.718

    MODIFICAT
    HG735 din 03.10.12, MO212-215/12.10.21 art.798; în vigoare 12.10.12
    HG1001 din 26.12.11, MO238-242/30.12.11 art.1100

    Titlul modificat prin HG735 din 03.10.12, MO212-215/12.10.21 art.798; în vigoare 12.10.12


    Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă:
    Regulamentul Departamentului de administrare judecătorească, conform anexei nr. 1;
    [Pct.1 modificat prin HG735 din 03.10.12, MO212-215/12.10.21 art.798; în vigoare 12.10.12]
    2. Salarizarea personalului Departamentului de administrare judecătorească se va efectua în conformitate cu legislaţia în vigoare cu privire la serviciul public.
    3. Aparatul Guvernului, în comun cu Ministerul Justiţiei, va întreprinde măsurile necesare pentru asigurarea Departamentului de administrare judecătorească cu încăperi de serviciu.
    [Pct.4 abrogat prin HG1001 din 26.12.11, MO238-242/30.12.11 art.1100]
    5. Prezenta hotărîre intră în vigoare cu începere de la 1 ianuarie 2008.

    PRIM-MINISTRU                                                  Vasile TARLEV

    Contrasemnează:
    Ministrul justiţiei                                                     Vitalie Pîrlog
    Ministrul finanţelor                                                  Mihail Pop
    Ministrul economiei şi comerţului                           Igor Dodon

    Nr. 1202. Chişinău, 6 noiembrie 2007.

Anexa nr. 1
la Hotărîrea Guvernului nr. 1202
din 6 noiembrie 2007

REGULAMENTUL
Departamentului de administrare judecătorească
I. Dispoziţii generale
    1. Departamentul de administrare judecătorească (în continuare - Departament) este autoritate administrativă subordonată Ministerului Justiţiei şi asigură activitatea organizatorică, administrativă şi financiară a judecătoriilor şi curţilor de apel (în continuare - instanţe judecătoreşti).
    2. Departamentul are statut de persoană juridică şi dispune de ştampilă cu denumirea sa în limba de stat.
    3. Administrarea procesului de acordare a resurselor umane Departamentului este asigurată de către Ministerul Justiţiei.
    4. Departamentul conlucrează cu autorităţile administraţiei publice şi instanţele judecătoreşti, în problemele ce ţin de competenţa sa.
    5. Departamentul îşi exercită atribuţiile cu respectarea strictă a garanţiilor independenţei efective în cadrul sistemului judecătoresc, fără nici un amestec în înfăptuirea justiţiei.
    6. Sediul Departamentului se află în mun. Chişinău.
II. Atribuţiile de bază ale Departamentului
    7. Atribuţiile de bază ale Departamentului sînt:
    a) studierea activităţii organizatorice a instanţelor judecătoreşti şi elaborarea propunerilor pentru eficientizarea acesteia;
    b) distribuirea plafoanelor de cheltuieli, acumularea, verificarea şi totalizarea proiectelor bugetelor instanţelor judecătoreşti şi prezentarea lor Ministerului Justiţiei şi Consiliului Superior al Magistraturii pentru analiză şi propuneri spre aprobare;
    c) ţinerea evidenţei şi analiza statisticii judiciare;
    d) elaborarea formularului-tip de ţinere a  evidenţei statisticii judiciare şi prezentarea lui Ministerului Justiţiei pentru aprobare;
   e) întocmirea trimestrială şi anuală a raportului cu privire la statistica judiciară, prezentarea acestuia organelor interesate şi publicarea pe pagina web a Ministerului Justiţiei;
    f) monitorizarea  modului de efectuare a lucrărilor de arhivă;
    g) monitorizarea ţinerii lucrărilor de secretariat;
    h) asigurarea asistenţei metodice în vederea ţinerii evidenţei legislaţiei şi a practicii judiciare;
    i) colaborarea cu alte instituţii în vederea asigurării instruirii personalului aparatului instanţelor judecătoreşti;
    j) asigurarea audierii cetăţenilor şi examinarea petiţiilor acestora în limitele competenţei sale;
    k) participarea la extinderea implementării sistemului informaţional judiciar în toate instanţele judecătoreşti;
    l) acordarea asistenţei metodologice şi de instruire personalului instanţelor judecătoreşti în vederea exploatării sistemului informaţional judiciar;
    m) prezentare pentru aprobare Ministerului Justiţiei statele de personal ale aparatului instanţelor judecătoreşti;
    n) pregătirea rapoartelor despre activitatea organizatorică, administrativă şi financiară a instanţelor judecătoreşti şi prezentarea lor Ministerului Justiţiei şi Consiliului Superior al Magistraturii;
   o) stabilirea şi întreţinerea relaţiilor cu autorităţile publice, precum şi cu alte organe, instituţii şi organizaţii, inclusiv cu cele de peste hotare, în scopul perfecţionării organizării lucrului instanţelor judecătoreşti şi sporirii eficienţei activităţii Departamentului.
    Departamentul exercită  şi alte atribuţii pentru asigurarea activităţii instanţelor judecătoreşti.
III. Drepturile Departamentului
    8. Pentru realizarea atribuţiilor ce-i revin, Departamentul este în drept:
    a) să solicite de la autorităţile publice, de la alte organe, instituţii şi organizaţii şi să primească de la ele documente, materiale şi informaţii necesare pentru asigurarea activităţii sale;
    b) să organizeze seminare şi conferinţe în domeniul ce ţine de activitatea Departamentului;
    c) să pregătească şi să prezinte, în modul stabilit, propuneri de perfecţionare a legislaţiei în vigoare referitor la activitatea organizatorică, administrativă şi financiară a instanţelor judecătoreşti;
    d) să creeze şi să menţină propria pagină web, cu afişarea informaţiei ce ţine de activitatea Departamentului;
    e) să exercite alte drepturi prevăzute de legislaţie.
IV. Organizarea activităţii Departamentului
    9. Departamentul este condus de director. Numirea în funcţie şi eliberarea din funcţie a directorului se efectuează prin ordinul  ministrului justiţiei.
    10. Directorul Departamentului are un vicedirector, numit în funcţie şi eliberat din funcţie prin ordinul ministrului justiţiei, la propunerea directorului.
    11. Directorul Departamentului:
   a) asigură executarea legilor şi a hotărîrilor Parlamentului, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţelor, hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, ordinelor, dispoziţiilor şi indicaţiilor ministrului justiţiei în domeniile ce ţin de competenţa Departamentului;
    b) organizează, coordonează şi supraveghează activitatea Departamentului şi este responsabil de îndeplinirea atribuţiilor acestuia;
   c) angajează şi eliberează din funcţie colaboratorii Departamentului, organizează atestarea şi instruirea acestora, precum şi aplică măsuri de stimulare şi sancţionare, conform legislaţiei în vigoare;
    d) emite, în limitele competenţei sale, ordine şi dispoziţii şi verifică executarea lor;
    e) stabileşte şi repartizează atribuţiile personalului Departamentului în scopul îndeplinirii obligaţiilor de serviciu;
    f) prezintă ministrului justiţiei şi Consiliului Superior al Magistraturii un raport anual cu privire la activitatea Departamentului;
    g) reprezintă Departamentul în relaţiile cu alte autorităţi şi instituţii publice, atît din ţară cît şi de peste hotare;
    h) asigură relaţiile Departamentului cu mass-media şi publicul;
    i) soluţionează şi alte chestiuni ce ţin de activitatea Departamentului.
    12. Directorul Departamentului poartă răspundere personală pentru îndeplinirea atribuţiilor sale.
    13. În lipsa directorului Departamentului, funcţiile acestuia le exercită vicedirectorul.
V. Patrimoniul Departamentului
    14. Patrimoniul Departamentului se constituie din mijloacele financiare şi materiale reflectate în bilanţ.
    15. Asigurarea financiară a activităţii Departamentului se efectuează de la bugetul de stat, prin intermediul Ministerului Justiţiei.

    [Anexa nr.2 abrogată prin HG735 din 03.10.12, MO212-215/12.10.21 art.798; în vigoare 12.10.12]