HANI1/2017
ID intern unic:  369852
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
AUTORITATEA NAȚIONALĂ DE INTERGRITATE
HOTĂRÎRE Nr. 1
din  20.02.2017
cu privire la aprobarea Regulamentului privind modul de
organizare şi desfăşurare a concursului pentru suplinirea

funcțiilor de preşedinte şi vicepreședinte ai Autorităţii
Naţionale de Integritate
Publicat : 07.04.2017 în Monitorul Oficial Nr. 109-118     art Nr : 741
ÎNREGISTRAT:
Ministerul Justiției
al Republicii Moldova
nr. 1201 din 27 martie 2017
Ministru ________ Vladimir Cebotari


    În scopul selectării candidaţilor la funcția de președinte și vicepreședinte ai Autorității Naționale de Integritate şi în temeiul art. 11 alin. (1), 12 alin.(7) din Legea nr.132 din 17 iunie 2016 cu privire la Autoritatea Națională de Integritate (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, nr.245-246, art. 511), Consiliul de Integritate hotărăşte:
     1. Se aprobă Regulamentul privind modul de organizare şi desfăşurare a concursului pentru suplinirea funcțiilor de președinte și vicepreședinte ai Autorității Naționale de Integritate, conform anexei nr.1.
     2. Se instituie Comisiile pentru selectarea candidaţilor la funcția de președinte și vicepreședinte ai Autorității Naționale de Integritate şi se aprobă, conform anexei nr.2, componenţa lor nominală.
     3. Lucrările de secretariat și asigurarea tehnico-materială a executării prezentei hotărâri se pun în sarcina Autorității Naționale de Integritate.
     4. Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

    PREȘEDINTELE ȘEDINȚEI
    CONSILIULUI DE INTEGRITATE                         Dumitru ŢÎRA

    Nr. 1. Chişinău, 20 februarie 2017.


Anexa nr.1
la Hotărârea Consiliului de Integritate
nr.1 din 20 februarie 2017

REGULAMENT
privind modul de organizare și desfășurare a concursului
pentru suplinirea funcțiilor de președinte și vicepreședinte
ai Autorității Naționale de Integritate
I. Dispoziții generale
    1. Regulamentul privind modul de organizare și desfășurare a concursului pentru suplinirea funcțiilor de președinte și vicepreședinte ai Autorității Naționale de Integritate (în continuare - prezentul Regulament) stabilește:
    1) modul de organizare şi desfăşurare a concursului pentru suplinirea funcției de demnitate publică a președintelui și vicepreședintelui Autorității Naţionale de Integritate (în continuare Autoritate);
    2) actele prezentate de candidaţi, condiţiile de participare, criteriile de evaluare a candidaților, asigurarea integrității concursului, procedura de numire a candidaților selectați.
    2. Scopul concursului este selectarea celor mai buni candidați pentru funcția de președinte și vicepreședinte ai Autorității Naționale de Integritate.
    3. Consiliul de Integritate (în continuare - Consiliu) organizează şi desfăşoară concursul în conformitate cu prevederile art.10, 11 și 13 din Legea nr.132 din 17 iunie 2016 cu privire la Autoritatea Națională de Integritate (în continuare Legea nr. 132/2016).
    4. Concursul se organizează și se desfășoară în baza următoarelor principii:
    1) legalitate;
    2) independență;
    3) imparțialitate;
    4) transparență;
    5) integritate;
    6) egalitate.
    5. În conformitate cu art.11 alin.(2) al Legii nr. 132/2016 anunțul se publică în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, precum și pe pagina web a Autorității.
    6. Anunţul privind organizarea concursului cuprinde următoarele informaţii:
    1) funcția publică vacantă pentru care se organizează concursul;
    2) descrierea succintă a atribuțiilor;
    3) profilul candidatului la funcția publică;
    4) locul, condițiile şi data limită de depunere a dosarului;
    5) descrierea etapelor concursului;
    6) actele care atestă întrunirea condiţiilor prevăzute de art. 10 din Legea nr. 132/2016;
    7) entitatea responsabilă de organizarea concursului;
    8) tematica și bibliografia concursului;
    9) datele de contact pentru informații suplimentare.
    7. Consiliul poate să propună Președintelui Republicii Moldova să delege un reprezentant al său pentru a asista la procesul de desfășurare a concursului.
II. Organizarea concursului
    8. La concurs pot participa persoanele care întrunesc cumulativ condiţiile stabilite în art.10 al Legii nr. 132/2016:
    1) deţine cetăţenia Republicii Moldova;
    2) are capacitatea de exerciţiu deplină;
    3) are studii superioare în domeniul dreptului, economiei, administraţiei publice sau managementului;
    4) are o vechime în muncă de cel puţin 7 ani, în cazul președintelui, și de cel puțin 5 ani, în cazul vicepreședintelui, în domeniile menționate la subpunctul 3);
    5) are o reputaţie ireproșabilă;
    6) nu este și nu a fost în ultimii 2 ani, până la anunţarea concursului, membru al vreunui partid politic;
    7) este aptă din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei conform certificatului medical de sănătate eliberat în condițiile legii;
    8) cunoaşte și posedă limba de stat;
    9) nu a fost colaborator operativ sau agent sub acoperire al serviciilor de informaţii, inclusiv informator al acestor servicii până în anul 1991.
    9. Se consideră că nu are o reputaţie ireproșabilă şi nu poate participa la concurs persoana:
    1) care are antecedente penale, inclusiv stinse, sau cea care a fost absolvită de răspundere ori pedeapsă penală, inclusiv printr-un act de amnistie sau de graţiere;
    2) care a fost privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita anumite activități, ca pedeapsă principală sau complementară, printr-o hotărâre judecătorească definitivă;
    3) în privința căreia s-a constatat, printr-un act definitiv, încălcarea regimului juridic al conflictelor de interese, al incompatibilităților sau al restricțiilor;
    4) în privința căreia există o hotărâre irevocabilă a instanței de judecată, prin care s-a dispus confiscarea averii nejustificate.
    10. În conformitate cu art.11 şi art. 13 ale Legii nr. 132/2016,  Consiliul are următoarele atribuții în organizarea și desfășurarea concursului:
    1) publică Regulamentul, anunțul, tematica și bibliografia probei scrise;
    2) constituie comisia pentru proba scrisă, comisia pentru proba de interviu și comisia pentru soluționarea contestațiilor;
    3) colectează dosarele candidaților;
    4) solicită avizul SIS și decide asupra candidaților admiși la concurs;
    5) validează rezultatele concursului;
    6) propune Președintelui Republicii Moldova candidații selectați pentru funcția de președinte și vicepreședinte ai Autorității.
    11. Comisiile aleg din rândul membrilor săi, cu votul majorității, un președinte și un vicepreședinte pentru întreaga durată a activității acesteia. Vicepreședintele comisiei exercită funcțiile președintelui în lipsa ultimului. Un funcționar public delegat din cadrul Autorității desfășoară activitatea de secretariat a Comisiilor. Şedinţele comisiilor se consideră deliberative dacă la acestea participă majoritatea membrilor desemnați ai Consiliului. Hotărârile comisiilor se adoptă cu votul majorității  membrilor desemnați.
    12. Comisia pentru proba scrisă elaborează 3 variante de întrebări pentru proba scrisă. Comisia pentru proba de interviu pregătește întrebările și selectează 2 întrebări din partea societății. Comisiile desfășoară proba scrisă și proba de interviu, evaluează prestația candidaților în baza criteriilor stabilite, cooperează cu operatorul de poligraf pentru elaborarea testului în baza riscurilor identificate.
    13. Comisiile activează din momentul adoptării hotărârii Consiliului privind aprobarea Regulamentului dat și a componenței comisiilor. Comisiile publică hotărârile pe pagina web a ANI și comunică candidaților despre acestea prin poșta electronică.
    14. Comisia pentru proba scrisă și Comisia pentru proba de interviu au următoarele atribuţii:
    1) plasează anunţuri despre desfăşurarea etapei concursului de care este responsabilă;
    2) asigură desfăşurarea și evaluarea probei de care este responsabilă;
    3) calculează punctajul obţinut de fiecare candidat ca urmare a evaluării lucrărilor candidaților;
    4) selectează candidații în ordinea punctajului obținut, exercită alte funcții conform hotărârii Consiliului;
    5) asigură caracterul obiectiv și imparțial al concursului.
    15. Comisia de soluționare a contestațiilor are următoarele atribuţii:
    1) examinează contestațiile în baza plângerilor depuse de candidații la concurs;
    2) adoptă hotărâri privind menținerea sau modificarea rezultatelor evaluărilor candidaților la proba scrisă și cea de interviu.
    16. Preşedintele Comisiei exercită următoarele atribuţii:
    1) conduce activitatea Comisiei;
    2) stabileşte data, locul şi ora convocării şedinţelor Comisiei;
    3) organizează și prezidează şedinţele Comisiei;
    4) semnează procesele-verbale ale şedinţelor şi hotărârile Comisiei.
    17. Membrii Consiliului și Comisiilor respectă cerințele de declarare și de evitare a  conflictului de interese în conformitate cu Legea nr.133 din 17 iunie 2016 privind declararea averii și a intereselor personale (în continuare Legea nr.133/2016). Membrii își exercită atribuțiile cu imparțialitate și obiectivitate. Se declară nule actele individuale ale membrului sau acțiunile individuale ale membrului nu sunt luate în considerație dacă acestea afectează hotărârile colegiale adoptate și sunt adoptate în condițiile conflictului de interese consumat. După constatarea conflictului de interese consumat și declararea nulității acțiunii date, hotărârea se adoptă repetat cu excluderea acțiunilor/actelor declarate nule. Pentru  asigurarea integrității concursului, membrii Consiliului și Comisiilor sunt obligați:
    1) să respecte principiile:
    a) deservirii interesului public cu imparțialitate și obiectivitate;
    b) asigurării transparenței și controlului public al activității;
    c) asumării responsabilității individuale și exemplului personal.
    2) să ia măsuri, în conformitate cu art.12 al Legii nr. 133/2016, pentru a evita și declara:
    a) conflictul de interese potențial;
    b) conflictul de interese real;
    c) să informeze despre existența unui conflict de interes consumat pentru a decide asupra existenței impactului advers asupra hotărârii adoptate.
    18. Modalitatea de soluționare a conflictelor de interese este:
    1) în cazul conflictului de interese potențial, în care interesele personale ar putea conduce la apariția unui conflict de interese real, membrul Consiliului sau al Comisiei declară această situație în cadrul ședinței organului colegial corespunzător;
    2) în cazul unui conflict de interese real, în care membrul Consiliului, Comisiei ia o decizie sau participă la luarea unei decizii, în care interesele personale sau care vizează persoane ce îi sunt apropiate, persoanele fizice și juridice cu care are relații cu caracter patrimonial și care influențează sau pot influența exercitarea imparțială și obiectivă a atribuțiilor, sunt obligați să informeze Consiliul, Comisiile în termen de o zi de la data aflării despre conflictul de interese și să se abțină de la exercitarea atribuțiilor până la soluționarea conflictului de către Consiliu, Comisii;
    3) orice persoană care deține informații despre existența unui conflict de interese potențial, real sau consumat, inclusiv candidatul la concurs, membrul secretariatului sau persoane terțe au obligația de a informa Consiliul, Comisiile imediat ce au aflat despre acesta;
    4) conform art.14 al Legii nr.133/2016, conflictul de interese se soluționează, în următoarele moduri:
    a) abținerea persoanei de la asistarea la dezbaterea și de la votare privind situațiile care au legătură cu interesul său personal;
    b) restricționarea persoanei de la accesul la informație, asistarea la ședințele relevante ale comisiei și abținerea de la votarea chestiunii corespunzătoare.
    19. Candidatul la funcția de președinte sau vicepreședinte al Autorității are următoarele obligații:
    1) să respecte prevederile Regulamentului, să adopte un comportament integru, cu bună-credință, să comunice Consiliului, Comisiilor despre orice ingerinţă care ar putea să afecteze legalitatea concursului;
    2) să evite orice comunicare privată cu membrii Consiliului, Comisiilor pe durata procedurii de organizare şi desfăşurare a concursului;
    3) să prezinte informația și documentele solicitate veridic, corect și integral, fără careva omisiuni, să expună opiniile onest și cu maximă responsabilitate;
    4) să declare despre existența intereselor personale în raport cu membrii Consiliului, Comisiilor, membrii secretariatului concursului.
III. Condiții de admisibilitate
    20. Cererea de participare la concurs, însoțită de actele din dosarul candidatului, se depun personal la sediul Autorității. În termen de 20 de zile după publicarea anunțului în Monitorul Oficial al Republicii Moldova și pe pagina web a Autorității, candidații depun dosarele complete, indicând funcția sau funcțiile pentru care candidează.
    21. Dosarul candidatului se prezintă în una din următoarele modalități:
    1) într-o singură copie după original, copia se verifică dacă corespunde originalului la depunere, ultimul se restituie candidatului;
    2) în copii autentificate.
    22. Dosarul candidatului trebuie să conțină următoarele acte:
    1) formularul de înscriere la concurs, conform anexei nr.1 din Regulament, cu specificarea uneia dintre opțiuni: președinte, vicepreședinte, ambele funcții (președinte și vicepreședinte, indicând prioritatea pentru una din funcții);
    2) copia buletinului de identitate valabil;
    3) copia sau copiile diplomei de studii superioare și  postuniversitare relevante funcției;
    4) Curriculum Vitae (CV) conform modelului inclus în anexa nr.10 la Regulament;
    5) copia carnetului de muncă, în cazul candidaților care au carnet de muncă;
    6) cazierul judiciar (certificat de cazier detaliat, valabil la momentul depunerii);
    7) certificatul medical privind starea sănătății (forma medicală nr.86 perfectată după data de anunțare a concursului);
    8) declarația pe propria răspundere privind reputația candidatului, conform anexei nr.2 la Regulament;
    9) declarația pe propria răspundere de neapartența politică, conform anexei nr.3 la Regulament;
    10) Programa și prioritățile de realizare a funcțiilor în baza Legii nr.132/2016 (până la 5 pagini în formatul A4 cu mărimea caracterelor 12), conform anexei nr.8 la Regulament;
    11) declarația de confirmare a acordului de prelucrare a datelor cu caracter personal, conform anexei nr.4 la Regulament;
    12) declarația de confirmare a acordului pentru acceptarea și susținerea testului de poligraf ca parte a concursului, conform anexei nr.5 la Regulament;
    13) declarația pe propria răspundere privind interesele personale în raport cu membrii Consiliului, Comisiilor și secretariatului concursului, conform anexei nr.6 la Regulament;
    14) declaraţia pe propria răspundere de integritate publică, conținând informații cu referire la avere și interese personale, conform modelului publicat pe pagina web a Autorității.
    23. Dosarul se consideră complet dacă include actele prevăzute în pct.22 și trebuie depus în termenele prevăzute în Regulament.
    24. Registrul candidaților la concurs se ține de către secretariatul Consiliului și conține următoarele date:
    1) numele și prenumele candidatului;
    2) data și ora depunerii dosarului;
    3) lista actelor depuse;
    4) mențiuni privind actele depuse;
    5) numele, prenumele și semnătura candidatului care a depus dosarul.
    25. Persoana responsabilă din cadrul Autorității confirmă recepționarea dosarului prin eliberarea unui cotor, parte a Formularului de înscriere la concurs, conform anexei nr.1 la prezentul Regulament. Cotorul include:
    1) numele și prenumele candidatului;
    2) data și ora depunerii dosarului;
    3) mențiunea privind actele depuse;
    4) numele și semnătura persoanei responsabile din cadrul Autorității.
    26. În termen de o zi după expirarea termenului menționat la pct.20, pe pagina web a Autorității, se publică lista candidaților, în ordinea depunerii dosarelor, pentru suplinirea funcțiilor publice vacante de președinte și vicepreședinte ai Autorității.
    27. Conform art.11 alin. (4) al Legii nr.132/2016, în cel mult 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a dosarelor de participare la concurs, Consiliul solicită Serviciului de Informații și Securitate să verifice și să comunice dacă candidatul a fost colaborator operativ sau agent sub acoperire al serviciilor de informații, inclusiv informator al acestor servicii până în anul 1991. În cazul în care Serviciului de Informații și Securitate prezintă informații precum că candidatul a fost colaborator operativ sau agent sub acoperire al serviciilor de informaţii, inclusiv informator al acestor servicii până în anul 1991, Consiliul adoptă hotărârea privind neincluderea candidatului în lista de admisibilitate a candidaților.
    28. În cel mult 15 zile de la expirarea termenului de prezentare a informațiilor date, Consiliul verifică respectarea condițiilor prevăzute la art. 10 alin.(1) al Legii nr.132/2016. Consiliul examinează dosarele depuse la concurs în ședință publică. Consiliul verifică respectarea cerințelor față de dosarele depuse pentru fiecare candidat și adoptă hotărârea privind includerea candidaților care au depus dosarele cu respectarea condițiilor specificate în Regulament în lista candidaților admiși la concurs pentru funcția respectivă.
    29. Consiliul adoptă hotărârea privind prelungirea perioadei de depunere a dosarelor până la 10 zile la una sau ambele funcții din concurs în cazul în care:
    1) se constată lipsa candidaților admiși la concurs;
    2) se constată că numărul candidaților admiși la concurs este mai mic decât 2.
    30. În termen de 3 zile de la expirarea termenului de depunere a dosarelor și după adoptarea hotărârii privind lista candidaților admiși la concurs, aceasta se publică pe pagina web a Autorității. Secretariatul remite informația dată candidaților prin intermediul mesajului pe adresa electronică. În termen de 2 zile lucrătoare după publicarea listei candidaților admiși, se publică pe pagina web a Autorității următoarele informații din dosarul candidatului:
    1) integral documentele care se conțin în pct. 22 subpunctele 1), 4), 10);
    2) parțial, cu omiterea datelor cu caracter personal, documentele din pct.22 subpunctele 3) şi 14).
IV. Proba scrisă
    31. Proba scrisă se organizează și se desfășoară conform art.11 al Legii nr.132/2016, astfel ziua de desfășurare a probei scrise este în a 5-a zi lucrătoare de la publicarea listei candidaților admiși la concurs. Comisia pentru proba scrisă elaborează și aprobă întrebările pentru 3 variante de examinare cu cel puțin 2 zile până la desfășurarea probei scrise. Variantele de examinare se sigilează în 3 plicuri separate și se păstrează până la ora desfășurării probei scrise în safeul secretariatului Autorității. Varianta după care se organizează proba scrisă este aleasă aleatoriu nemijlocit la demararea probei scrise, în prezența candidaților.
    32. Durata desfășurării probei scrise nu va depăși 3 ore academice, răspunsul la fiecare întrebare se va limita la 2 pagini în formatul A4.
    33. Proba scrisă se evaluează în baza următoarelor criterii de evaluare a cunoștințelor, atitudinii și deprinderilor privind:
    1) problematica integrității;
    2) soluționarea eficientă a situațiilor privind integritatea în contextul instituțional;
    3) realizarea funcțiilor instituționale ale Autorității.
    34. Evaluarea răspunsurilor candidaților se notează pe scara de punctaj diferențiat pentru fiecare întrebare, separat de fiecare membru al Comisiei, conform fișei de evaluare.
    35. Fișa de evaluare pentru proba scrisă este inclusă în anexa nr.9 la Regulament.
    36. Punctajul acordat pentru fiecare întrebare se stabilește pe baza mediei aritmetice a punctelor acordate de fiecare membru al Comisiei. Punctajul final la concurs se calculează cu zecimi, fără a fi rotunjite.
    37. Pentru a susţine proba scrisă, candidaţii se prezintă la data, locul şi ora stabilite conform informației afişate pe pagina web a Autorității. Lista candidaților pentru proba scrisă se publică pe pagina web a Autorității.
    38. Accesul candidaţilor în sală pentru desfășurarea probei scrise este permisă doar până la ora stabilită. Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în sala în care se desfășoară proba scrisă, au acces doar candidații, membrii Comisiei date, observatorii invitați în baza hotărârii Comisiei sau al Consiliului, membrii din partea secretariatului Autorității, desemnați de Consiliu să asiste la desfășurarea concursului.
    39. Accesul în sală se permite în baza actului de identitate valabil conform Legii nr. 273 din 9 noiembrie 1994 privind actele de identitate din sistemul naţional de paşapoarte. Persoanele care nu se regăsesc în lista candidaţilor admişi, nu se admit în sală. Candidații semnează prezența la proba scrisă. Pe parcursul desfăşurării probei scrise se interzice membrilor Comisiei, observatorilor și membrilor desemnați din partea secretariatului să ofere sugestii și explicații referitoare la rezolvarea subiectelor.
    40. Pe perioada desfăşurării probei scrise, candidaţilor le este interzis:
    1) să deţină şi să utilizeze orice fel de materiale de documentare şi informare, indiferent de modul de arhivare şi prezentare a acestora, cu excepția materialelor puse la dispoziție de Comisia pentru proba scrisă;
    2) să deţină mijloace electronice de comunicare la distanţă;
    3) să comunice între ei;
    4) să părăsească sala de examen.
    41. Candidatul este eliminat din sală și de la susținerea probei scrise în următoarele cazuri:
    1) nu respectă prevederile pct. 40;
    2) încearcă să fraudeze proba scrisă;
    3) prin excepţie de la prevederile pct.40 subpunctul 4), în situaţii excepţionale şi justificate, candidatul poate părăsi sala numai cu acordul expres, pentru o perioadă scurtă de timp, fiind însoţit de un membru al Consiliului sau a unei persoane desemnate din secretariatul Autorității;
    4) în cazurile excepționale, când desfășurarea probei scrise este imposibilă datorită unor circumstanțe obiective, Comisia pentru proba scrisă decide asupra anulării probei scrise și numirea unei date ulterioare pentru organizarea repetată a probei scrise.
    42. La începutul probei scrise lucrările se codifică: în colţul din dreapta pe prima filă, în spaţiul deasupra liniei marcate, candidatul înscrie cu majuscule numele şi prenumele, după care colţul se îndoaie exact pe linie, se lipeşte, de către secretarul comisiei cu panglică adezivă, astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate şi se aplică ştampila Autorităţii, după ce a verificat identitatea candidaţilor şi completarea corectă.
    43. Membrii comisiei evaluează lucrările candidaților având la dispoziție textele codificate ale lucrărilor. La începutul ședinței de verificare a lucrărilor, safeul sigilat se deschide în prezența tuturor membrilor comisiei, se verifică integritatea sigiliilor, apoi secretarul Comisiei, amestecă bine toate plicurile cu lucrări, după care se deschide fiecare plic și se  efectuează cifrarea lucrărilor, aplicând un cod în ordine crescătoare, începând cu ”01”, pe fiecare lucrare.
    44. Evaluarea se efectuează în baza criteriilor prevăzute în Regulament și de fișa de evaluare care se conține în anexa nr.9 la Regulament. Decodarea (desprinderea adezivului și citirea numelui prenumelui candidatului) lucrărilor se face numai după verificarea de către toți membrii comisiei și deducerea mediei aritmetice.
    45. Conform art.11 alin.(9) al Legii nr.132/2016, la finalizarea probei scrise, candidaţii predau secretarului comisiei de concurs atât lucrările, cât şi ciornele, care le pune într-un plic și se sigilează. Ciornele se arhivează separat. Toţi candidaţii semnează, la momentul predării lucrărilor, în procesele-verbale de predare-primire a acestora. Lucrările se stochează într-o mapă (cutie), care se sigilează şi se transmite secretarului Comisiei pentru păstrare în safeu până la convocarea şedinţei comisiei pentru evaluarea acestora. Safeul se sigilează în prezenţa membrilor Comisiei.
    46. Comisia  evaluează lucrările în termen de cel mult 2 zile de la data finalizării probei scrise. Secretariatul Comisiei, în prezența membrilor desigilează colurile lucrărilor, anunță numele candidaților și media aritmetică acumulată. Fișele de evaluare se semnează. Comisia adoptă hotărârea privind rezultatele finale ale desfășurării probei scrise și remite hotărârea respectivă Consiliului. Rezultatele evaluării probei scrise se comunică în termen de o zi de la data finalizării evaluării probei scrise, prin afișarea rezultatelor evaluării la sediul Autorității și pe pagina oficială web a Autorității.
    47. Candidatul poate contesta rezultatul evaluării probei scrise în termen de 2 zile lucrătoare de la publicarea evaluării rezultatelor pe pagina web a Autorității. Contestațiile se soluţionează de către Comisia pentru proba scrisă în termen de 2 zile lucrătoare. Comisia examinează contestația în componența a cel puțin 5 membri desemnați, hotărârea se adoptă cu majoritatea absolută a membrilor desemnați ai Comisiei prin adoptarea unei hotărâri:
    1) menține rezultatul evaluării;
    2) modifică rezultatul evaluării, acordând un punctaj mai mare.
    48. Hotărârea Comisiei se publică pe pagina web a Autorității în termen de o zi lucrătoare de la examinarea contestațiilor.
V. Proba de interviu
    49. Conform art.11 alin.(10) al Legii nr.132/2016, candidații care au promovat proba scrisă pot susține proba de interviu. Comisia admite la interviu doar candidații care acumulează punctajul corespunzător pentru primele 5 locuri, la fiecare funcție publică din concurs. Dacă pe ultimul loc se situează mai mulți candidați cu același punctaj, toți aceștia se consideră că au promovat proba scrisă și sunt invitați la proba de interviu.
    50. În termen de 5 zile după publicarea rezultatelor pentru proba scrisă și după soluționarea contestațiilor pentru proba scrisă, Comisia adoptă hotărârea privind lista candidaților admiși pentru proba de interviu, anunță data, ora și locul susţinerii probei de interviu. Hotărârea se publică  pe pagina web a Autorității și se comunică candidaților.
    51. Candidații susțin proba de interviu în ordinea alfabetică a numelui de familie în cadrul ședinței publice a Comisiei. Candidații care s-au înscris la funcția de președinte al Autorității și candidații care au indicat preferința pentru funcția de președinte se prezintă primii la proba de interviu. Proba de interviu se înregistrează audio și video, de către secretariatul Autorității, și se creează condiții facile pentru serviciile media în vederea transmisiunii on-line și live.
    52. Proba de interviu se evaluează conform fișei de evaluare din anexa nr.9 la Regulament, în baza următoarelor criterii:
    1) motivația pentru realizarea atribuțiilor funcției conform Legii nr.132/2016 și Legii nr.133/2016;
    2) etica, integritatea și reputația profesională;
    3) abilități și deprinderi manageriale, instituționale necesare realizării eficiente a atribuțiilor;
    4) capacitățile de leadership instituțional;
    5) înțelegerea cauzelor problematicii integrității, identificarea constrângerilor și provocărilor instituționale și viziunea candidatului asupra soluțiilor.
    53. Proba de interviu nu va depăși 45 de minute pentru fiecare candidat și va include:
    1) prezentarea de către candidat a Programului și priorităților, timp de 5 minute, urmate de 15 minute de discuții cu membrii Comisiei pe baza întrebărilor deschise;
    2) răspunsurile candidatului la întrebările Comisiei timp de cel mult 20 de minute, fiecare membru al Comisiei are dreptul să adreseze cel mult 2 întrebări;
    3) răspunsurile candidatului la cel mult 2 întrebări generice (depersonalizate) propuse din partea societății, dacă acestea au parvenit și au fost selectate în prealabil de către Comisia pentru proba de interviu.
    54. Întrebările din partea societății se depun în formă scrisă sau prin mijloace video la adresa secretariatului Autorității, inclusiv prin intermediul poștei electronice
info@ani.md cu mențiunea „concurs ANI”, în decurs de 20 zile de la anunțarea concursului în Monitorul Oficial al Republicii Moldova. Întrebările parvenite din partea societății se publică pentru informare pe pagina web a Autorității.
    55. Proba de interviu se evaluează, în baza criteriilor prevăzute în Anexa 9 la Regulament. Punctajul final acordat la interviu se stabileşte pe baza mediei aritmetice a punctelor acordate de fiecare membru al Comisiei date.
    56. În termen de o zi după desfășurarea probei de interviu, Comisia dată se întrunește în ședință în care dezbate scorul acumulat de candidați urmare a probei scrise și din interviu.
    57. Comisia pentru proba de interviu organizează interviul suplimentar pentru una sau ambele funcții, în baza criteriilor de evaluare și a fișei aprobate, cu durată de cel mult 45 de minute, dacă mai mulți candidați la funcția respectivă, au acumulat același punctaj maxim, însumat din proba scrisă și din interviu, în scopul desemnării câștigărorului la concurs.
    58. În termen de 1 zi după finalizarea probei de interviu, Comisia adoptă hotărârea privind rezultatele finale ale desfășurării probei de interviu, publică rezultatele și remite hotărârea sa Consiliului.
    59. Comisia comunică Consiliului rezultatele probei de interviu în termen de 2 zile de la finalizarea interviului.
VI. Testarea la detectorul comportamentului simulat (poligraf)
    60. Conform art.11 alin. (10) al Legii nr. 132/2016, candidații, care au promovat proba scrisă, admiși la interviu și l-au au susținut, în termen de 5 zile de la data la care a expirat termenul de soluționare a contestațiilor sau a anunțării rezultatelor interviului, sunt testați la poligraf. În acest sens, Consiliul încheie un acord de organizare a susținerii probei la poligraf cu un operator autorizat al testului de poligraf.
    61. O instituție la care activează poligrafologul atestat elaborează întrebările și situațiile simulate în cadrul testării în colaborare cu Consiliul. Întrebările și situațiile simulate includ: aspectele de integritate profesională, aspectele de susținere a probelor la concurs, aspectele privind actele depuse la concurs, aspectele privind riscurile activității în calitate de președinte și vicepreședinte al Autorității și alte riscuri identificate în cadrul desfășurării concursului.
    62. După desfășurarea testului la poligraf, în termen de 1 zi, poligrafologul informează Consiliul despre rezultatul acestuia, însoțit de explicațiile relevante. Conform art.11 alin.(11) și (12) al Legii 132/2016, doar candidații care au susținut proba la poligraf, sunt incluși în procedura de validare a concursului pentru funcția respectivă.
    63. În cazul retragerii candidatului până la desfășurarea testului la poligraf sau dacă candidatul nu susține proba la poligraf, Consiliul substituie candidatul respectiv cu candidatul următor de pe listă în baza punctajului acumulat, pentru ca acesta să susțină testul de poligraf sau, în cazul în care în lista menționată nu este niciun candidat care a promovat proba scrisă și proba de interviu, va organiza un nou concurs pentru funcția respectivă.
VII. Validarea concursului
    64. În termen de 15 zile de la data susținerii testului la poligraf, Consiliul se întrunește în ședință publică și examinează hotărârile Comisiilor și rezultatele probei la poligraf. Consiliul  examinează conformarea procedurii de desfășurare a concursului, ia în considerație alte informații relevante despre concurs din partea părților interesate și instituțiile publice.
    65. Urmare a examinării tuturor informațiilor prezentate, Consiliul adoptă hotărârea de validare a concursului dacă nu sunt constatate încălcări care pot influența rezultatele concursului. Hotărârea Consiliului se adoptă cu majoritatea membrilor desemnați, în condițiile cvorumului de 5 membri prezenți la votare. În termen de 24 ore de la adoptarea hotărârii de validare a concursului, anunțul respectiv se publică pe pagina web a Autorității.
    66. Hotărârea de validare a concursului include: numele și prenumele candidatului declarat câștigător al concursului pentru suplinirea funcției publice vacante de președinte și vicepreședinte al Autorității Naționale de Integritate pentru fiecare funcție, rezultatele acumulate de fiecare candidat, care a rămas în concurs după proba scrisă, la toate probele susținute, și rezultatele finale.
    67. În termen de 2 zile lucrătoare de la validarea rezultatelor concursului, Consiliul propune Președintelui Republicii Moldova spre numire în funcția de președinte și vicepreședinte ai Autorității Naționale de Integritate candidații declarați câștigători ai concursului. La propunerea de numire se va anexa Hotărârea de validare a concursului și copiile actelor depuse de candidații la concurs.
    68. În cazul în care Președintele Republicii Moldova respinge candidatul selectat, Consiliul, în cel mult 2 zile de la dată respectivă, se întrunește într-o ședință publică și studiază argumentele și motivația prezentată pentru fiecare candidat în parte. Se invită reprezentantul Președintelui Republicii Moldova, care expune motivația de respingere a candidatului. În caz de necesitate, este invitat și audiat candidatul câștigător vizat al concursului pentru a se expune asupra motivelor invocate.
    69. În cazul în care Președintele Republicii Moldova nu prezintă argumente relevante în motivarea privind refuzul de a numi candidatul câștigător la funcția de președinte sau vicepreședinte al Autorității, Consiliul în conformitate cu art.13 alin. (4) al Legii nr. 132/2016, cu votul a cel puțin 4 membri desemnați, adoptă hotărârea cu propunerea aceleiași candidaturi și o remite Președintelui Republicii Moldova.
    70. În cazul în care Consiliul respinge desemnarea repetată în funcție a candidatului, în termen de 2 zile adoptă hotărârea de organizare a unui nou concurs.

    anexa nr.1

    anexa nr.2

    anexa nr.3

    anexa nr.4

    anexa nr.5

    anexa nr.6

    anexa nr.7

    anexa nr.8

    anexa nr.9

    anexa nr.10

Anexa nr.2
la Hotărârea Consiliului de Integritate
nr.1 din 20 februarie 2017

COMPONENŢA NOMINALĂ
a comisiilor pentru selectarea candidaţilor
la funcțiile de președinte și vicepreședinte
ai Autorității Naționale de Integritate

    În conformitate cu art. 12 alin.(7) al Legii nr.132/2016, se instituie:
    1. Comisia de elaborare a subiectelor, verificare a lucrărilor, de organizare a probei scrise (în continuare  - Comisia pentru proba scrisă)
    Componența nominală a Comisiei pentru proba scrisă, în ordine alfabetică:
    1. Victoria IFTODI,
    2. Victor MICU,
    3. Serghei OSTAF,
    4. Tatiana PAȘCOVSCHI,
    5. Mircea ROȘIORU,
    6. Viorel RUSU,
    7. Dumitru ȚÎRA.
    2. Comisia de selectare a întrebărilor din partea societății, de organizare a probei de interviu (în continuare  - Comisia pentru proba de interviu)
    Componența nominală a Comisiei pentru proba scrisă, în ordinea alfabetică:
    1. Victoria IFTODI,
    2. Victor MICU,
    3. Serghei OSTAF,
    4. Tatiana PAȘCOVSCHI,
    5. Mircea ROȘIORU,
    6. Viorel RUSU,
    7. Dumitru ȚÎRA.
    3. Comisia de soluționare a contestațiilor pentru proba scrisă și de interviu (în continuare  - Comisia de soluționare a contestațiilor)
    Componența nominală a Comisiei de soluționare a contestațiilor, în ordine alfabetică:
    1. Victoria IFTODI,
    2. Victor MICU,
    3. Serghei OSTAF,
    4. Tatiana PAȘCOVSCHI,
    5. Mircea ROȘIORU,
    6. Viorel RUSU,
    7. Dumitru ȚÎRA.