HGM1143/2017
ID intern unic:  373497
Версия на русском
Versiunea originala
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 1143
din  20.12.2017
pentru aprobarea Regulamentului privind evaluarea
activității parcului pentru tehnologia informației
Publicat : 29.12.2017 în Monitorul Oficial Nr. 451-463     art Nr : 1271
    MODIFICAT
    HG1156 din 21.11.18, MO448-460/07.12.18 art.1263; în vigoare 07.12.18

    În scopul realizării prevederilor articolului 17 din Legea nr.77 din  21 aprilie 2016 cu privire la parcurile pentru tehnologia informaţiei (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2016, nr.157-162, art.318), Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă Regulamentul privind evaluarea activității parcului pentru tehnologia informației (se anexează). 
    2. Controlul asupra executării prezentei hotărîri se pune în sarcina Ministerului Economiei și Infrastructurii.

    PRIM-MINISTRU                                                       Pavel FILIP

    Contrasemnează:
    Viceprim-ministru, 
    ministrul economiei
    și infrastructurii                                                             Octavian Calmîc
    Ministrul finanţelor                                                       Octavian Armaşu

    Nr. 1143. Chişinău, 20 decembrie 2017.

Aprobat
prin Hotărîrea Guvernului nr.1143
din 20 decembrie 2017

REGULAMENT
privind evaluarea activității parcului pentru tehnologia informației
I. DISPOZIȚII GENERALE
    1. Regulamentul privind evaluarea activității parcului pentru tehnologia informației(în continuare –Regulament) este elaborat în conformitate cu art. 17 din Legea nr. 77 din 21 aprilie 2016cu privire la parcurile pentru tehnologia informației și stabilește modul de formare și atribuțiile Comisiei de evaluare a activității parcurilor pentru tehnologia informației (în continuare – Comisia de evaluare), precum și procedura, criteriile și cerințele privind evaluarea activității parcurilor.
    2. Evaluarea rezultatelor activității parcului pentru tehnologia informaţiei se efectuează anual de către Comisia de evaluare constituită prin ordinul ministrului economiei și infrastructurii.
    3. Deciziile și concluziile Comisiei de evaluare poartă un caracter de recomandare pentru Ministerul Economiei și Infrastructurii.
    4. Ministrul Economiei și Infrastructurii va aproba,în termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentului Regulament,ordinul cu privire la constituirea Comisiei de evaluare.
II. COMISIA DE EVALUARE
    5. Comisia de evaluare reprezintă un organ colegial, abilitat cu atribuții privind analiza și evaluarea activității parcurilor pentru tehnologia informației, elaborarea și prezentarea Ministerului Economiei și Infrastructurii a rapoartelor de evaluare.
    6. Comisia de evaluare este formată din 7 membri titulari, numiți prin ordinul ministrului economiei și infrastructurii, și va include: trei reprezentanți ai Ministerului Economiei și Infrastructurii, doi reprezentanți ai Ministerului Finanțelor, un reprezentant al Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale și un reprezentant al Asociației Naționale a Companiilor Private din domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor.
    7. Membrii Comisiei de evaluare sînt desemnați de către fiecare instituție nominalizată la punctul 6, pentru un mandat de 4 ani. Fiecăruia dintre membrii Comisiei de evaluare i se desemnează un supleant. Supleanții fac parte din aceleași instituții, ale căror reprezentanți sînt membrii titulari. Ministrul economiei și infrastructurii numește printr-un ordinatîtsupleanții, cîtși membrii titulari.
    8. Supleanții participă la ședințele Comisiei de evaluare numai în situația în care membrii acesteia se află în imposibilitate obiectivă de participare, din pricina unui caz de incompatibilitate sau caz fortuit/forță majoră (concediu anual, tratament).
    9. Președintele și secretarul Comisiei de evaluare sîntnumiți, prin ordinul ministrului economiei și infrastructurii, dintre membrii titulari, desemnați de instituțiile vizate. Secretarul de stat al Ministerului Economiei și Infrastructurii este din oficiupreședintele Comisiei de evaluare.
    10. Comisia de evaluare își desfășoară activitatea în ședințe de lucru care se convoacă la necesitate. Ședințele sînt convocate de către secretarul Comisiei de evaluare la solicitarea președintelui Comisiei de evaluare. Solicitarea de convocare a ședinței are loc prin intermediul poștei electronice, în care este indicată data, ora și locul ședinței de lucru și este expediată cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de data preconizată pentru ședința de lucru.
    11. Ședințele sînt deliberative dacă la ele participă toți cei 7 membri titulari, iar în cazul în care aceștia nu pot participa, vor informa,cu cel puțin 2 zile lucrătoare înainte de data convocării, președintele și acesta va convoca membrii supleanți. Atunci cînd nici membrii titulari, nici cei supleanți nu pot participa la ședința de lucru, președintele va amîna ședința pentru o altă dată, stabilită ca urmare a consultării membrilor.
    12. Președintele Comisiei de evaluare coordonează procesul desfășurării procedurii de evaluare și prezidează ședințele Comisiei de evaluare.
    13. Secretarul Comisiei de evaluare este responsabil de organizarea și desfășurarea procedurii de evaluare, avînd următoarele responsabilități:
    1) să planifice și să organizeze ședințele Comisiei de evaluare;
    2) să colecteze rapoartele anuale referitoare la activitatea Parcului, precum și a altor materiale relevante disponibile;
    3) să prezinte,cu cel puțin 5 zile înainte de ședința Comisiei de evaluare,materialele colectate membrilor Comisiei de evaluare;
    4) să prezinte,în termenul prevăzut de prezentul Regulament,Ministerului Economiei și Infrastructurii raportul final cu privire la evaluarea activității parcului pentru tehnologia informației.
    14. Comisiei de evaluare are următoarele sarcini:
    1) analiza și evaluarea gradului de realizare a obiectivelor parculuipentru tehnologia informației;
    2) identificarea și analiza problemelor și obstacolelor care împiedică realizarea obiectivelor stabilite;
    3) elaborarea raportului de evaluare, conținînd concluziile sale cu privire la rezultatele evaluării.
    15. Membrii Comisiei de evaluareau următoarele obligații:
    1) să respecte întocmai regulile stabilite în cadrul prezentului Regulament;
    2) să respecte confidențialitatea informațiilor devenite cunoscute în procesul evaluării activității parcului pentru tehnologia informației;
    3) să semneze declarația de imparțialitate, care prevede răspunderea în cazul constatării conflictului de interese;
    4) să analizeze și să evalueze obiectiv informațiile privind activitatea parculuipentru tehnologia informației;
    5) să participe la definitivarea proceselor-verbale ale ședințelor Comisiei de evaluare.
    16. Ministerul Economiei și Infrastructurii sau, după caz, administrația parcului pentru tehnologia informațieiva oferi spațiu pentru întrunirea în ședințe de lucru a membrilor Comisiei de evaluare.
III. PROCEDURA DE EVALUARE
    17. Activitatea Parcului este evaluată o dată pe an, începînd cu anul următor celui în care a fost creat parculpentru tehnologia informației.
    18. La solicitarea Comisiei de evaluare, administrația parcului pentru tehnologia informațieiparticipă la procedura de evaluare, oferă asistență și asigură accesul la informația solicitată.
    19. Procedura de evaluare constă în examinarea de către Comisia de evaluare a următoarelor documente:
    1) rapoarte de activitate anuale referitor la activitatea parculuipentru tehnologia informației;
    2) proiecte de dezvoltare a parcului pentru tehnologia informațieielaborate de către administrație și gradul de implementare ale acestora;
    3) propuneri privind dezvoltarea activității parcului pentru tehnologia informațieiînaintate de administrație Ministerului Economiei și Infrastructurii.
    20. În scopul exercitării atribuțiilor sale, Comisia de evaluare are dreptul să solicite de la administrație și, după caz, de la rezidenți documentele și informațiile necesare.
    21. Activitatea parculuipentru tehnologia informației este evaluată din perspectiva îndeplinirii următoarelor obiective:
    1) creșterea numărului rezidenților, venitului din vînzări al acestora, precum și a sumelor achitate de rezidenți cu titlu de impozit unic;
    2) creşterea produselor și/sau serviciilor în domeniul IT în venitul din vînzări al rezidenților mai mare de 70%;
    3) creșterea volumului exportului produselor și/sau serviciilor în domeniul IT de către companiile rezidente ale parcului;
    4) asigurarea mecanismelor de atragere, consiliere și susținere a companiilor IT noi;
    5) creșterea volumului investițiilor în activitatea companiilor IT rezidente ale parcului;
    6) creșterea numărului produselor IT inovative create de către rezidenții parcului;
    7) stabilirea parteneriatelor internaționale pentru transferul de cunoștințe și tehnologii IT, inclusiv atragerea specialiștilor IT străini;
    8) creșterea numărului locurilor de muncă calificate în domeniul IT.
    22. Procedura de evaluare a activității parcului pentru tehnologia informației de către Comisia de evaluare are loc după efectuarea verificării în vederea îndeplinirii indicatorilor necesari pentru menținerea statutului rezidentului parcului pentru tehnologia informației, în conformitate cu articolul 18 din Legea nr.77 din 21 aprilie 2016 cu privire la parcurile pentru tehnologia informaţiei.
    [Pct.22 modificat prin HG1156 din 21.11.18, MO448-460/07.12.18 art.1263; în vigoare 07.12.18]
IV. REZULTATELE EVALUĂRII ȘI RAPORTUL FINAL
    23. Evaluarea rezultatelor activității parculuipentru tehnologia informației se efectuează în conformitate cu următoarele principii:
    1) administrare bunăși eficientă;
    2) imparțialitatea și obiectivitatea în procesul evaluării;
    3) transparența în procesul evaluării;
    4) integritate și profesionalism.
    24. Rezultatele evaluării activității parculuipentru tehnologia informațieisînt utilizate de către administrație pentru:
    1) organizarea funcționării adecvate a parculuipentru tehnologia informației;
    2) formularea de propuneri privind dezvoltarea activității parculuipentru tehnologia informației;
    3) perfecționarea administrării parculuipentru tehnologia informației.
    25. Efectuarea evaluării se finalizează în mod obligatoriu cu întocmirea raportului final de evaluare, care se prezintă,în termen de 30 de zile de la finalizarea procedurii de evaluare,Ministerului Economiei și Infrastructurii.
    26. Raportul de evaluare conţine concluziile Comisiei de evaluare privind rezultatele evaluării.
    27. În raportul de evaluare se includ următoarele informații:
    1) data întocmirii raportului;
    2) denumirea parculuipentru tehnologia informației;
    3) perioada evaluată;
    4) componența membrilor Comisiei de evaluare;
    5) modul de lucru al Comisiei de evaluare şi de desfășurare a procedurii de evaluare;
    6) descrierea rezultatelor evaluării, cu indicarea gradului de realizare a obiectivelor parculuipentru tehnologia informației;
    7) problemele sau obstacolele care previn realizarea obiectivelor parcului pentru tehnologia informației;
    8) altă informație pe care Comisia de evaluare o consideră necesară;
    9) la raport se vor anexa copiile de pe actele utilizate de Comisia de evaluare, în baza cărora au fost formulate concluziile acesteia.
    28. Administrația parcului pentru tehnologia informațieiare dreptul:
    1) să participe la procedura de evaluare cu statut de observator și să facă cunoștință cu proiectul raportului de evaluare;
    2) să prezinte,în termen de 10 zile de la finalizarea procedurii de evaluare,Comisiei de evaluare observațiile sale asupra raportului sau informații adiționale.
    29. Raportul final este semnat de către toți membrii Comisiei de evaluare. Membrii Comisiei de evaluare care au opinie separată referitor la concluziile și recomandările din raportul final, diferită de opinia majorității membrilor Comisiei, o anexează la acesta.
    30. Secretarul Comisiei de evaluare prezintă,în termen de 30 de zile de la finalizarea procedurii de evaluare,Ministerului Economiei și Infrastructurii raportul final cu privire la evaluarea activității parcului pentru tehnologia informației și asigură publicarea acestuia pe pagina web oficială a Ministerului Economiei și Infrastructurii.
    31. Administrația parcului pentru tehnologia informației este în drept să prezinte,în termen de 10 zile,Ministerului Economiei și Infrastructurii obiecțiile sale asupra raportului final cu privire la evaluarea activității parculuipentru tehnologia informației.
    32. În baza raportului final cu privire la evaluarea activității parculuipentru tehnologia informației, Ministerul Economiei și Infrastructurii constată realizarea sau nerealizarea obiectivelor parculuipentru tehnologia informației.
    33. În cazul în care, în baza raportului final cu privire la evaluarea activității parcului pentru tehnologia informației, se constata că parcul pentru tehnologia informațieinu își realizează obiectivele sale, Ministerul Economiei și Infrastructurii poate înainta Guvernului propunerea de substituire a administratorului parcului sau, după caz, de desființare a parcului în conformitate cu prevederile legii. În cazul oricărei propuneri înaintate Guvernului, precum și hotărîriluate de acesta, se va ține cont de ponderea și importanța obiectivelor nerealizate comparativ cu cele realizate, de evoluția pieței serviciilor și produselor în tehnologia informației, precum și de interesele rezidenților și obligațiile contractuale existente între administrație și aceștia.