HGA688/2003
ID intern unic:  296659
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 688
din  10.06.2003
cu privire la structura şi statele de personal ale primăriilor
satelor (comunelor), oraşelor (municipiilor)
Publicat : 13.06.2003 în Monitorul Oficial Nr. 116-120     art Nr : 710

    MODIFICAT
    HG1007 din 26.12.11, MO238-242/30.12.11 art.1106; în vigoare 30.01.12
    HG1255 din 11.11.08, MO206-207/18.11.08 art.1269
    HG269 din 14.03.06, MO47-50/24.03.06 art.308
   
HG407 din 06.05.05, MO69-70/13.05.05 art.464
   
HG164 din 11.02.05, MO26-28/18.02.05 art.209
   
HG516 din 19.05.04, MO83/28.05.04 art.657
   
HG37 din 23.01.04, MO19-21/30.01.04 art.164
   
HG1286 din 27.10.03, MO221/31.10.03 art.1336
   
HG1220 din 10.10.03, MO215/17.10.03 art.1265
   
HG864 din 14.07.03, MO153/22.07.03 art.900

În temeiul articolului 18 alineatul (2) litera f) al Legii nr. 123-XV din 18 martie 2003 privind administraţia publică locală şi Legii nr. 764-XV din 27 decembrie 2001 privind organizarea administrativ-teritorială a Republicii Moldova, Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă:
statele de personal ale primăriilor satelor (comunelor), oraşelor (municipiilor), cu excepţia municipiilor Chişinău şi Bălţi, conform anexelor nr.1 şi 2;
structura şi efectivele-limită ale primăriei municipiului Bălţi şi ale direcţiilor şi secţiilor consiliului municipal Bălţi, conform anexei nr.3;
efectivele-limită ale primăriei şi preturilor municipiului Chişinău şi ale direcţiilor consiliului municipal Chişinău, conform anexei nr. 4.
2. Se recomandă:
primarilor satelor (comunelor), oraşelor (municipiilor) să elaboreze, iar consiliilor respective - să aprobe statele de personal ale primăriilor în corespundere cu prevederile anexelor nr.1 şi 2;
primarilor municipiilor Bălţi şi Chişinău să elaboreze, iar consiliilor respective - să aprobe statele de personal ale primăriilor şi subdiviziunilor consiliilor în corespundere cu anexele nr. 3 şi 4.
3. Se abrogă Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 544 din 15 iunie 1999 "Cu privie la statele-tip ale aparatelor primăriilor" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1999, nr. 65-66, art. 575) cu modificările ulterioare (anexa nr. 5).

    PRIM-MINISTRU
    AL REPUBLICII MOLDOVA                     Vasile TARLEV
    Contrasemnată:
    Prim-viceprim-ministru                                 Vasile Iovv
    Ministrul finanţelor                                        Zinaida Grecianîi
    Ministrul justiţiei                                           Vasile Dolghieru

    Chişinău, 10 iunie 2003.
    Nr. 688.
Anexa nr. 1
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova nr. 688
din 10 iunie 2003
STATELE
de personal ale primăriilor satelor (comunelor)

Denumirea funcţiilor Numănil unităţilor în fiincţie de numărul populaţiei
Pînă la
1500
150
1-3500
3501
-4500
4501
-5500
5501
-6500
6501
-7500
7501
-8500
8501
-9500
9501
-10500
Peste
10500
Primar 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Viceprimar* - - - 1 1 1 1 1 1 1
Secretar al consiliului 1 1
1 1 1 1 1 1 1 1
Contabil şef** 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Contabil şef-adjunct** - - - - - 1 1 1 1 1
Specialist în problemele
planificării***
- - - - - - 0,5 0,5 0,5       1
Specialist în problemele
perceperii fiscale
0,5 1 1 1,5 1,5 2 2 2,5 2,5 3
Specialist pentru
reglementarea regimului funciar
0,5 1 1 1 1 1         1 1 1 1,5
Specialist în problemele
tineretului şi sportului
- - - - 0,5 0,5 0,5 0,5 1 1
Secretar-dactilograf - - 0,5 0,5 0,5 0,5 1 1 1 1
Conducător auto**** - - - - 1 1 1 1 1 1
Total 4,0 5,0 5,5 7,0 8,5 10,0 11,0 11,5 12,0 13,5

   
    *
În primăriile unităţilor administrativ-teritoriale cu numărul populaţiei sub 5000 de locuitori funcţia de viceprimar se exercită, de regulă, pe baze obşteşti.
    **Contabilul şef al primăriei şi adjunctul lui suplinesc din oficiu funcţiile respective din cadrul contabilităţilor centralizate pe lîngă primăriile oraşelor şi municipiilor.
    ***Specialistul în problemele planificării se introduce în primăriile unităţilor administiativ-teritoriale cu numărul populaţiei de peste 8000 de locuitori. În primăriile unităţilor administrativ-teritoriale cu numărul populaţiei pînă la 8000 de locuitori funcţiile de planificare se îndeplinesc de către contabilul şef şi contabilul şef-adjunct.
    **** În primăriile unităţilor administrativ-teritoriale, în care vor fi alese în funcţie de primar femei, funcţia de conducător auto poate fi instituită indiferent de numărul populaţiei din raza de activitate a primăriei.
    [Anexa nr.1 modificată prin HG37 din 23.01.04, MO19-21/30.01.04 art.164]

    Notă. Se instituie unitatea de:
    Fochist (în sezonul de încălzire, în baza orelor normative de serviciu).
    Îngrijitoare de încăperi (pentru deservirea a 450 m2).
    Paznic (potrivit normelor orelor de lucru stabilite conform Codului Muncii şi în funcţie de numărul obiectelor păzite).
    În contabilităţile centralizate pe lîngă primării pot fi instituite funcţiile de contabil:
    pe salarizare - din calculul o unitate pentru 400 persoane deservite;
    pentru evidenţa materialelor - o unitate pentru 4-5 instituţii cu un personal mediu de 20 unităţi.
Anexa nr. 2
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova nr. 688
din 10 iunie 2003
STATELE
de personal ale primăriilor oraşelor şi municipiilor,
cu excepţia municipiilor Chişinău şi Bălţi

Denumirea funcţiilor Numărul unităţilor în funcţie de numărul populaţiei
Pînă la
5000
5001
-10000
10001
-15000
15001
-20000
20001
-25000
25001
-30000
Peste
30000
Primar 1 1 1 1 1 1 1
Viceprimar* - 1 1 1 1 1 2
Secretar al consiliului 1 1 1 1 1 1 1
Contabil sef* 1 1 1 1 1 1 1
Contabil sef-adiunct** 0,5 1 1 1 1 1 1
Specialist pentru planificare - 0,5 1 .1 1 1 1
Jurist - - 0.5 1 1 1 1
Specialist pentru relaţii cu publicul -   - 0,5 1 2 2
Specialist în problemele
recrutării şi încorporării***
1 1 1 1 1,5 1,5 2
Specialist în problemele
perceperii fiscale
1 1.5 2 2 3 4 5
Specialist pentru
reglementarea regimului funciar
1 1 1 1 1 1 1
Arhitect - - 0.5 0,5 1 1 1
Specialist în construcţie,
 gospodărie comunală şi primari
- - 0.5 0,5 1 1 1,5
Specialist în problemele
 tineretului şi sportului
- 0,5 1 1 1 1 1
Secretar-dactilograf 0.5 1 1 1 1 1 2
Conducător auto 1 1 1 1 1 1 2
Intendent - - - 0.5 0.5 1 1
Tolal 8 11.5 14,5 16.0 19 21.5 26.5

    * În primăriile oraşelor cu populaţia de pînă la 5000 de locuitori funcţia de viceprimar se exercită, de regulă, pe baze obşteşti,
    **Contabil şef al primăriei şi adjunctul lui suplinesc din oficiu funcţiile respective din cadrul contabilităţilor centralizate pe lîngă primăriile oraşelor şi municipiilor. În primăriile oraşelor cu populaţia de pînă la 5000 de locuitori funcţiile de planificare se îndeplinesc de către contabilul şef şi contabilul şef-adjunct.
    ***În primăriile oraşelor cu populaţia de pînă la 5000 de locuitori specialistul în problemele recrutării şi încorporării îndeplineşte şi funcţiile de spectalist în problemele tineretului şi sportului.
    Notă. Se instituie unitatea de:
    Fochist (în sezonul de încălzire, în baza orelor normative de serviciu).
    Îngrijitoare de încăperi (pentru deseivirea a 450 m2).
    Paznic (potrivit normelor orelor de lucru stabilite conform Codului Muncii în funcţie de numărul obiectelor păzite).
    În contabilitatea centralizată pe lîngă primării pot fi instituite funcţiile de contabil:
    pe salarizare - din calculul o unitate pentru 400 persoane deservite;
    pentru evidenţa materialelor - o unitate pentru 4-5 instituţii cu un personal mediu de 20 unităţi.
Anexa nr. 3
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova nr. 688
din 10 iunie 2003
Structura şi efectivele-limită ale primăriei municipiului Bălţi
şi ale direcţiilor şi secţiilor consiliului municipal Bălţi

Denumirea unităţii structurale Numărul unităţilor
de personal
Conducerea primăriei 5
Contabilitatea 3
Serviciul juridic 2
Secţia resurse umane 3
Secţia administraţie publică locală 3
Secţia privatizare şi postprivatizare  3
Secţia relaţii cu publicul 4
Serviciul arhivă 2
Secţia administrativă 9
Secţia evidenţa militară, serviciu de alternativă şi apărare civilă 5
Secţia relaţii funciare 4
Secţia arhitectură şi construcţii 7
Secţia sănătate 5
Secţia proprietăţii municipale 3
Secţia asistenţă socială şi protecţie a familiei* 7
Secţia gospodărie municipală 5
Direcţia generală economico-financiară 25
Direcţia învăţămînt, tineret şi sport 12
Secţia cultură 3
Serviciul de colectare a impozitelor şi taxelor locale 8
Total    118

    [Anexa nr.3 modificată prin HG1007 din 26.12.11, MO238-242/30.12.11 art.1106; în vigoare 30.01.12]
    [Anexa nr.3 modificată prin HG1255 din 11.11.08, MO206-207/18.11.08 art.1269]
    [Anexa nr.3 modificată prin HG407 din 06.05.05, MO69-70/13.05.05 art.464]
    [Anexa nr.3 modificată prin HG164 din 11.02.05, MO26-28/18.02.05 art.209]
    [Anexa nr. 3 modificată prin HG516 din 19.05.04, MO83/28.05.04 art.657]
    [Anexa nr.3 modificată prin HG864 din 14.07.03, MO153/22.07.03 art.900]


    NOTĂ:
Statele de personal ale primăriilor, satelor (comunelor) care, conform prevederilor Legii nr.764-XV privind organizarea administraliv-teritorială din 27 decembrie 2001, intră în componenţa mun.Bălţi, se aprobă în corespundere cu prevederile anexei nr.1 din prezenta hotărîre.
    *Pe lîngă Secţia asistenţă socială şi protecţie a familiei activează:
    1) Serviciul de îngrijire socială la domiciliu:
    şef al Serviciului – 1 unitate la 30 de lucrători sociali;
    lucrător social – 1 unitate la 10-12 persoane deservite în localităţile urbane sau 8-10 persoane deservite în localităţile rurale;
    2) Serviciul de asistenţă socială comunitară:
    şef al Serviciului – 1 unitate;
    asistent social – 1 unitate la 5000 locuitori în localităţile urbane şi pînă la 3000 locuitori în localităţile rurale, dar nu mai puţin de 1 unitate în fiecare primărie;
    3) Serviciul protezare şi ortopedie:
    felcer-protezist – 2 unităţi
      [Nota * în redacţia HG1255 din 11.11.08, MO206-207/18.11.08 art.1269]
[Anexa nr.3 modificată prin HG164 din 11.02.05, MO26-28/18.02.05 art.209]
Anexa nr. 4
la Hotărîrea Guvernului nr. 688
din 10 iunie 2003
Efectivele-limită ale primăriei şi preturilor municipiului Chişinău
şi ale subdiviziunilor consiliului municipal Chişinău

Denumirea unităţii structurale Numărul unităţilor
de personal
Primăria municipiului 114
Preturile 177
Direcţia generală finanţe 79
Direcţia generala economie, reformezi relaţii patrimoniale 49
Direcţia generală educaţie, ştiinţă, tineret şi sport 49
Direcţia generală transport public şi căi de comunicaţie 53
Direcţia autorizare şi control în comerţ 25
Direcţia generală locativ-comunală şi amenajare 20
Direcţia sănătăţii 14
Direcţia cultură 9
Direcţia generală asistenţă socială 40
Direcţia pentru ocrotirea şi protecţia minorilor 49
Direcţia generală arhitectură, urbanism şi relaţii funciare 63
Serviciul de colectare a impozitelor şi taxelor locale 20
Total 760

    [Anexa nr.4 modificată prin HG1007 din 26.12.11, MO238-242/30.12.11 art.1106; în vigoare 30.01.12]
    [Anexa nr.4 modificată prin HG269 din 14.03.06, MO47-50/24.03.06 art.308]
    [Anexa nr.4 modificată prin HG407 din 06.05.05, MO69-70/13.05.05 art.464]
    [Anexa nr.4 modificat prin HG1286 din 27.10.03, MO221/31.10.03 art.1336]

Note:
1. Statele de personal ale primăriilor, satelor (comunelor), oraşelor (municipiilor), care, conform prevederilor Legii nr.764-XV din 27 decembrie 2001 privind organizarea administrativ-teritorială, intră în componenţa mun. Chişinău, se aprobă în corespundere cu prevederile anexelor nr. 1 şi 2 la prezenta hotărîre.
   
2. Pe lîngă Direcţia generală asistenţă socială activează:
    1) Serviciul de îngrijire socială la domiciliu:
    şef al Serviciului – 1 unitate la 30 de lucrători sociali;
    lucrător social – 1 unitate la 10-12 persoane deservite în localităţile urbane sau 8-10 persoane deservite în localităţile rurale;
    2) Serviciul de asistenţă socială comunitară:
    şef al Serviciului – 5 unităţi;
    asistent social – 1 unitate la 5000 locuitori în localităţile urbane şi pînă la 3000 locuitori în localităţile rurale, dar nu mai puţin de 1 unitate în fiecare primărie;
    3) Serviciul protezare şi ortopedie:
    felcer-protezist – 5 unităţi.
3. Consiliul municipal, in funcţie de necesităţile şi priorităţile de dezvoltare social-economică a municipiului, poate redistribui unităţile de personal între subdiviziunile consiliului municipal, precum şi, la propunerea primarului general, între preturi, în limita efectivului total, aprobat prin prezenta hotărîre.
   [Nota modificată prin HG1255 din 11.11.08, MO206-207/18.11.08 art.1269]

Anexa nr. 5
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova nr. 688
din 10 iunie 2003
L i s t a
hotărîrilor Guvernului Republicii Moldova care se abrogă
Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 1050 din 8 noiembrie 1999 "Cu privire la modificarea şi completarea unor hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1999, nr. 128-129, art. 1120);
punctul 5 din Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 499 din 30 mai 2000 "Despre aprobarea Regulamentului-cadru privind activitatea organelor locale de arhitectură şi urbanism" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2000, nr. 65-67, art. 584);
punctul 9 din Modificările şi completările operate în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova, aprobate prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 901 din 29 august 2000 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2000, nr. 115, art. 1001);
punctul 1 din Modificările şi completările operate în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova, aprobate prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 1059 din 20 octombrie 2000 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2000, nr. 137-138, art. 1168);
punctul 3 din Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 77 din 31 ianuarie 2001 "Pentru aprobarea Regulamentului privind activitatea administrativ-militară şi efectivul-limită al organelor administrativ-militare" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr. 14-15, art. 113).